Januari 2007 ny tråd!!
Hej på er!
Startade en ny tråd för några dagar sen men det går lika bra med den här!
Fixit- Va kul! Jag ska gifta mig veckan innan dig i Åre G:la kyrka! Bor du här uppe?
Hej på er!
Startade en ny tråd för några dagar sen men det går lika bra med den här!
Fixit- Va kul! Jag ska gifta mig veckan innan dig i Åre G:la kyrka! Bor du här uppe?
Precis, så länge vi hittar varandra!
Fyller också i vart vi gifter oss.
Januari 2007
1.
2.
3.
4.
5. M.E - Jönköping (Bondstorp)
6. L+J
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13. Ninis07
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20. Osse - Göteborg, Skidbrud- Åre, makarnoner, Wunja, Ekstrand
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27. Fixit- Åre
28.
29.
30.
31.
Fixit- Va kul med en till Årebrud! Hur kommer det sig att ni vill gifta er här uppe?
Vi kommer att ha festen på Tott. Har en hel del förslag men vad vill ni ha för typ av ställe? Vill ni ta med egen mat eller ha restaurang? Se till att boka ställe ganska snart då det är ganska mycket folk här uppe vid den tiden eftersom VM börjar en vecka senare. Så det är båder en massa konferenser och VM folk här!
Men bokar ni innan sommaren så ska det vara lugnt!
Varför valde ni just den 27/1?
Fixit- Ja, då förstår jag att ni väljer att gifta er här uppe! Det är helt underbart fint här i januari. I år regnade det förståss men det gör det inte nästa år;)
Vi valde också datum lite utifrån när det var lågsäsong för att våra gäster inte skulle behöva betala en förmögenhet. Nu kommer de att bo på Tott där festen är!
Har några vänner som var på bröllop för någon vecka sedan på Hedmans och de sa att lokalen var helt ok! Den går att göra jättefin sa dom!
Vi har har ett väldigt bra upplägg på Tott med middag i en lokal och sen festen i Pianobaren! Skönt att slippa allt stök med flytt av bord och stolar efter maten! Sen kan dom verkligen hjälpa oss med allt. Sen jobbar min syster där och vi känner de flesta som jobbar där så det känns skönt!
Du får säga till när ni är här så kan vi ta en fika och snacka bröllop!
Fixit- Vet inte om de har haft så många bröllop innan.
Festen får nog hålla på till småtimmarna. Vi har inte pratat om det ännu men det kommer nog att vara fest ett tag!
Håret kommer nog min syster och min mamma att göra annar så gör jag det på Åre Saxen som ligger nere vid torget.
Blommorna binder min syster.
Vart hade ni tänkt att bo?
Fixit- Vad sa dom till er när ni bokade kyrkan?
Till oss sa hon att de inte hade gjort programmet för den perioden ännu men om inget "stort" hände så var det inga problem. Med "stort" menade hom om biskopen kom på besök. Då kunde vigseln ev. behövas flyttas en timme fram eller bak.
Fixit- Ja vårt upplägg känns jättebra! Vi vet inte ännu vart vi själva ska bo men det kommer inte att bli på Tott! Då får man väl inte vara ifred något då alla kompisar kommer att hitta på en massa dumt!
Vi har vigseln kl. 16,00.
Jag tycker att dom är väldigt duktiga på Saxen men sen varierar det lite beroende vem man kommer till. Jag tycker att Paulin är bra!
Snö_flingan- Välkommen till oss! Vi ska också gifta oss den 20/1 men i Åre!
Fixit- Var inne i Östersund förra veckan och tittade på klänningar och då hittade jag en cape med luva (typ rödluvan cape). Den kunde man hyra! Det var på Atelje Grönlund! Jag vet inte ännu vad jag ska ha för klänning men jag ska ha någon form av cape/ kappa på mig! Hittade en annan på Atelje Grönlund som jag är väldigt sugen på att hyra!
Ang. budgeten och vad det kostar på Tott så vet jag inte riktigt ännu. Har inte pratat med dom om det ännu men det beror ju på vad vi vill ha för mat. Vi får ju välja mat utifrån vår budget. Men vi tänkte ha Jämtländskt tema!
Hej brudar!
Hur är det med er? Här i Åre skiner solen och det är sommarvärme! Härligt att kunna gå i kjol och linne!
Va kul att vi börjar bli några stycken! Och många den 20/1-07!
Ang. färgtema så ska vi ha guld,grönt och brunt. Vi tänkte först ha guld,mörkröd och grönt men vi bytte, varför vet jag faktiskt inte. Det blev så när vi var och tittade på papper till inbjudan! Hinner kanske byta igen innan inbjudningarna är klara!
Ska åka ner till Stockholm över Kristi himmelsfärd och leta klänning! Har några bra butiker som jag ska åka till. Skulle vara skönt att hitta MIN klänning! Sen är det dags att beställa ringen! Den kommer att bli så fin!
Hur går det för er alla??
Wunja; Va kul att du har hittat en klänning! MS har så fina klänningar men lite dyra för mig! Hade inte tänkt att lägga ner så mycket på klänningen samtidigt som jag vill ha en riktigt fin. Får se om det går ihop. Men har sett många fina för en relativt billig penning! Kommer absolut att avlägga en rapport!