Inlägg från: Tredjegångengillt |Visa alla inlägg
  • Tredjegångengillt

Lurad!!

Ja, jag får väl säga som Rosenström: Jag har blivit luuuurad!!

Skulle köpa en brudklänning privat via Blocket, men var korkad nog att göra upp affären "utanför" deras tjänster. Så nu står jag här och har betalt halva klänningen i förskott och tjejen jag skulle köpa av har slutat svara på mailen. Jag har varken adress eller telefonnummer till henne, och jag är medveten om hur korkat det är. Mitt försvar är att jag hatar att prata i telefon och jag hade bråttom med att få klänningen iom att bröllopet närmar sig med stormsteg.

Min fråga är om det finns någon annan här som har varit med om samma sak. Hur går man vidare på bästa sätt??
    Jag har tänkt att polisanmäla det, men är medveten om hur stor chans det är att det blir lagt längst ner i högen av papper och sen bortglömt. Det är ju knappast ett högprioriterat brott.

(jag vet som sagt hur korkad jag är som inte har adress eller telefonnummer, så det behöver ni inte berätta för mig.. )

• Svar på tråden Lurad!!
  • Tredjegångengillt

Nyförlovad83
    hahaha! Det är skönt med lite uppmuntran ibland. Fast just nu är det nog du som är sötast!! :D

• Tredjegångengillt

Tack för alla svar!!
    Jag har hennes mailadress (och hennes namn, såvida hon inte ljugit om det) samt kontonummer. Har varit i kontakt med bank och de har sekretess på kontouppgifter, men det kan ju polisen få fram. Har redan skickat ett mail där jag vänligt men bestämt upplyser att om jag inte får pengarna tillbaka (som hon lovat) alternativt kontaktar mig inom en snart framtid så kommer jag gå vidare med ärendet.

• Tredjegångengillt

Det värsta egentligen är ju att man känner sig så ofattbart DUM när sånthär händer. Klart att jag skulle tagit hennes telefonnummer och adress direkt...

Men nu verkar det som om jag har fått tag på det ändå, via omvägar, så det ska nog gå vägen..

Tack så hemskt mycket för er stöttning. Det känns lite lättare nu.

• Tredjegångengillt

Jag har nu fått bekräftat namn och adress/telefonnummer, men jag hatar som sagt att ringa.. Vad säger man liksom?
    "Hej, jag vill ha mina pengar." ??

• Tredjegångengillt

evigt
    Jag har letat igenom halva internet efter spår på vem det kan vara, sen hittade jag en adress som jag var ganska säger var rätt. Efter det ringde jag till banken som, precis som någon berättat innan, får svara ja eller nej på om det är rätt adress (hon hade ju själv gett mig kontonummer och adress så det var adressen jag behövde få bekräftad).

Nu har jag skickat ett mail där jag berättat att jag tröttnat, och tro mig jag har gett henne flera chanser. Om en halvtimme ringer jag och polisanmäler henne.

• Tredjegångengillt

evigt
    Ring polisen och hör vad som hände med anmälan!

• Tredjegångengillt

Jag har efter kontakt med polisen skrivit ut alla mail och sånt, och ska lämna in det på polisstationen imorgon. Vi får se vad de säger då.

Svar på tråden Lurad!!