• Tredjegångengillt

Lurad!!

Ja, jag får väl säga som Rosenström: Jag har blivit luuuurad!!

Skulle köpa en brudklänning privat via Blocket, men var korkad nog att göra upp affären "utanför" deras tjänster. Så nu står jag här och har betalt halva klänningen i förskott och tjejen jag skulle köpa av har slutat svara på mailen. Jag har varken adress eller telefonnummer till henne, och jag är medveten om hur korkat det är. Mitt försvar är att jag hatar att prata i telefon och jag hade bråttom med att få klänningen iom att bröllopet närmar sig med stormsteg.

Min fråga är om det finns någon annan här som har varit med om samma sak. Hur går man vidare på bästa sätt??
    Jag har tänkt att polisanmäla det, men är medveten om hur stor chans det är att det blir lagt längst ner i högen av papper och sen bortglömt. Det är ju knappast ett högprioriterat brott.

(jag vet som sagt hur korkad jag är som inte har adress eller telefonnummer, så det behöver ni inte berätta för mig.. )

• Svar på tråden Lurad!!
  • Nyförlovad83

Du är inte korkad!!! Du är söt!

• Tredjegångengillt

Nyförlovad83
    hahaha! Det är skönt med lite uppmuntran ibland. Fast just nu är det nog du som är sötast!! :D

• f.d. Svart brud

Jag skulle ändå gå och polisanmäla ärendet. HUR har du betalat henne pengarna? Genom kontonummer? Det måste ju finnas något sätt att få fram en adress...

• Trollsländan

Hej
    var det ett företag som annonserade och som du vände dig till? I så fall kan du få hjälp från allmänna reklammationsnämnden. Har du någon form av bevis på betalningen? Insättning på konto - (vilket konto). Jag skulle råda dig att ringa polisen, det är allvarligt det du råkat ut för. Jag tycker att du mailar henne och berättar att du har tänkt polisanmäla henne, och att du i anmälan kommer uppge hennes mailadress, kontonr etc det kan få henne att förstå att hon kan bli spårad. Jag råkade ut för en ungefär liknande situation med ett datorköp och säljaren blev mycket mer tillgänglig när jag upplyste honom om att jag varit i kontakt med polisen för att få tag på säljaren.

• sweet saint

har du inga detaljer alls om tjejen???
    för o efternamn??? har du adress, eller fattas allt????

henner detaljer måste ju finnas via blocket iaf..

maila henne och skriv att hon är anmäld till polisen.. svarar hon inte då så gå vidare och anmäl allt... min sambo har fått lov att göra det för en betydligt mindre summa än vad jag tror du gjort och den personen var välkänd hos polisen... de samlar material och det kommer att bli en utredning.. det handlar om under 500 kr.. så nog går det.. bedrägeri är ju bedrägeri även om det handlar om mindre summor!

detta ska inte hända!

• discodivan

kontakta blocket och se vad de kan få fram om henne, de har alltid hennes ip-nummer vilket du även borde ha i dina mail, polisanmäl henne. har varit med om liknande fast tvärtom.

lycka till

• Mimsan75

Fyyy f...n hur folk beter sig... blir själv lite nervös nu då jag precis har betalt en klänning som jag hittat på blocket som skall skickas till mig, men jag har iaf telnr bankkontonr namn o adress, men iaf, och vad hjälper det om ingen klänning kommer, kan som sagt bli en lång process.

Men jag håller med tidigare om att du självfallet ska maila personen i fråga och "hota" med polisanmälan samt om inget händer göra verklighet av hotet.

• sweet saint

det blir ju bara allt mer populärt med sidor som Tradera, Blocket och Ebay, så då kommer det mer o mer falska männinskor.. anmäler man dem inte så accepterar man ju bedrägeri av olika slag, och det vill vi ärliga männinskor ju inte...

detta ska du fixa vännen!!!!

• Tredjegångengillt

Tack för alla svar!!
    Jag har hennes mailadress (och hennes namn, såvida hon inte ljugit om det) samt kontonummer. Har varit i kontakt med bank och de har sekretess på kontouppgifter, men det kan ju polisen få fram. Har redan skickat ett mail där jag vänligt men bestämt upplyser att om jag inte får pengarna tillbaka (som hon lovat) alternativt kontaktar mig inom en snart framtid så kommer jag gå vidare med ärendet.

Svar på tråden Lurad!!