• Tredjegångengillt

Lurad!!

Ja, jag får väl säga som Rosenström: Jag har blivit luuuurad!!

Skulle köpa en brudklänning privat via Blocket, men var korkad nog att göra upp affären "utanför" deras tjänster. Så nu står jag här och har betalt halva klänningen i förskott och tjejen jag skulle köpa av har slutat svara på mailen. Jag har varken adress eller telefonnummer till henne, och jag är medveten om hur korkat det är. Mitt försvar är att jag hatar att prata i telefon och jag hade bråttom med att få klänningen iom att bröllopet närmar sig med stormsteg.

Min fråga är om det finns någon annan här som har varit med om samma sak. Hur går man vidare på bästa sätt??
    Jag har tänkt att polisanmäla det, men är medveten om hur stor chans det är att det blir lagt längst ner i högen av papper och sen bortglömt. Det är ju knappast ett högprioriterat brott.

(jag vet som sagt hur korkad jag är som inte har adress eller telefonnummer, så det behöver ni inte berätta för mig.. )

• Svar på tråden Lurad!!
  • Mimsan75

Tredjegångengillt !!

Hur har det gått för dig??

• Tredjegångengillt

Jag har efter kontakt med polisen skrivit ut alla mail och sånt, och ska lämna in det på polisstationen imorgon. Vi får se vad de säger då.

• abnocto

Handlar jag på blocket ber jag dem om att kopiera körkortet och maila över innan. Sedan vill jag ha tfn-nr så jag kan kolla att det är rätt person som har det tfn-nr.
    Har köpt många "dyra" saker på Blocket och alla "peppar peppar" har gått bra.

• bbengtsson

hej, hoppas att det går bra, Jag har ochså blivit lurad, köpte en ipod och den skickades aldrig, hans mail innehöll hans namn och eftersom det inte var den vanligaste svenska namnet hittade jag den på eniro, jag polisanmälde och han åtalades och fälldes (han hade lurat typ 10 andra). Allt detta har tagit månader, men det är det värd, oärliga människor som lever på att lura andra ska f-n sitta inne!!!! LYCKA TILL

• 8108

Hur går det?

Jag har varit ed om en liknande grej men då handlade det om en liten struntsumma (200kr) men jag mailade och hotade med polisanmälan och fick då ett tårdrypande svar där hon skrev sin tragiska livshistoria och bönade och bad om att jag ej skulle anmäla och att pengarna redan förts tillbax på mitt konto... 2dagar sedan ök pengarna upp!

• inaina78

Fy vad trisssst , jag har köpt klännign via blocket eller igentligen hittade jag henne här i bt trådar oxå nu hade jag tur som kunde åka och prova den men annars ville den säljaren använda betal servicen så jag kan fortfarande rekomendera henne om du vill ha en klänning snabbt hon har mail bjurel9@hotmail.com

• Blivande fru Byström

jag har alltid gjort så att när jag köper något så får dom skicka saken till mej på busstationen eller liknande och för att få hämta ut den så måste jag DÅ betala den som skickat. Men då vet jag att min grej redan har kommit och han eller hon inte kan blåsa mej. Men tredjegångengillt ingen fara du ska se att det löser´sej rörde det sig om mycket pengar?

• Filips tjej

Polisanmäl!!!

Min bror köpte en mobiltelefon via Blocket för en månad sedan. Du som han var satte han in pengarna på säljarens konto och pratade sedan i telefon med honom flera gånger och varje gång sade han att den var skickad. Efter ett tag insåg min bror att han blivit lurad och pratade då med polisen som då meddelade att denna kille lurat ett stort antal personer på Blocket tidigare.
    Efter att min bror polisanmält säljaren så meddelades banken som då spärrade hans konton.

• abkn

Hejsan!
    Jag har precis köpt min klänning på blocket å då fråga jag säljaren om det var okej att skicka den mot postförskott så jag betalar den när den kommer till mig.

• Sibylla

Jag hann inte bli lurad men tror att det var något lurt. Hittade min drömklänning här på BT under köp och sälj. Storleken var 36 och hon ville att jag skulle skicka pengar men då jag sa att min syster skulle komma och titta på klänningen (eftersom min syster bor i södra Sverige och jag i norra) så var det helt plötsligt inte hennes klänning utan hennes syster och klänningen fanns någon annanstans och hade dessutom växt till storlek 40! Jag drog mig ur direkt men sörjde länge den fina klänningen som antagligen inte ens fanns!

• Hiskan

abkn
    Tänk bara på att även om det är mot postförskott så skyddar det mer säljaren än köparen. Normalt sett får man ju inte öppna och kolla paketet innan man betalar. Du får betala först och kolla sen och om det inte stämmer så kan du inte få pengarna tillbaka av utlämnaren.

• Alexia

E annonsen fortfarande kvar? Maila i så fall från en annan mailadress, låtsas att du är någon helt annan och vill köpa klänningen. Be om telefonnr/adress. Sen kan du sätta dit henne! (om det ens är en hon, personen kanske lurar många!)

Svar på tråden Lurad!!