• Tredjegångengillt

Lurad!!

Ja, jag får väl säga som Rosenström: Jag har blivit luuuurad!!

Skulle köpa en brudklänning privat via Blocket, men var korkad nog att göra upp affären "utanför" deras tjänster. Så nu står jag här och har betalt halva klänningen i förskott och tjejen jag skulle köpa av har slutat svara på mailen. Jag har varken adress eller telefonnummer till henne, och jag är medveten om hur korkat det är. Mitt försvar är att jag hatar att prata i telefon och jag hade bråttom med att få klänningen iom att bröllopet närmar sig med stormsteg.

Min fråga är om det finns någon annan här som har varit med om samma sak. Hur går man vidare på bästa sätt??
    Jag har tänkt att polisanmäla det, men är medveten om hur stor chans det är att det blir lagt längst ner i högen av papper och sen bortglömt. Det är ju knappast ett högprioriterat brott.

(jag vet som sagt hur korkad jag är som inte har adress eller telefonnummer, så det behöver ni inte berätta för mig.. )

• Svar på tråden Lurad!!
  • Tredjegångengillt

evigt
    Jag har letat igenom halva internet efter spår på vem det kan vara, sen hittade jag en adress som jag var ganska säger var rätt. Efter det ringde jag till banken som, precis som någon berättat innan, får svara ja eller nej på om det är rätt adress (hon hade ju själv gett mig kontonummer och adress så det var adressen jag behövde få bekräftad).

Nu har jag skickat ett mail där jag berättat att jag tröttnat, och tro mig jag har gett henne flera chanser. Om en halvtimme ringer jag och polisanmäler henne.

• evigt

Tänk om jag hade fått adressen till killen som blåste mig på datorn, det enda jag har på honom är ett vodafone kontant nummer & hans kontonummer, han använde sig nämligen av en annan persons namn/person nr & adress.
    Jag hade åkt dit & ställt till med ett j-vla liv.
    Men det är ju bara lilla arga jag ..

•  inte min tur än-fast nu är det min tur

Min kompis polisänmälde en säljare på blocket och jag tror att hon blev dömd tillslut pga många blivit lurade av henne!
    Så en polisanmälan skulle jag i alla fall göra!

• Tredjegångengillt

evigt
    Ring polisen och hör vad som hände med anmälan!

• aktuelle

Till TS: Jag tycker inte att du är korkad :) Jag tycker att man ska utgå från att folk är ärliga (trots att de finns de som försöker lura andra) tills motsatsen är bevisad. Hon är ju uppenbarligen ett rötägg som gör såhär. Hota med polisen och gå vidare om ingenting händer. Lycka till!

• 12aug-

ja har du banknummret så ska du kunna hitta henne.

• *Smurfen*

Lycka till, hoppas det går bra... usch att det finns sådana människor. FY

• f.d. Svart brud

Folk tror att de är anonyma på nätet och med kontonummer, men faktum är ju att man lämnar spår efter sig överallt.
    Så det kan löna sig att polisanmäla om man blivit lurad. Har man tur, så är det många som blivit lurade av samma och då kan det vara lättare att få tag på bedragaren...

• ooGizzYoo

vad bra att dom svarade på vem det var nu iaf, det är bara att ringa och hota med anmälning sen även om du får dina pengar så måste du polisanmäla ändå annars kan hon gå och göra om det hur många gånger som hellst..
    När min blivande vart lurad så lovade killen att pengarna skulle komma tillbaka men han har fortfarande inte fått tillbaka dom, han har tillochmed varit hemma hos honom med "skrämmande typer" utan något resultat och polisen tar inte tag i ärendet det ligger bara på hög...
    Men ring henne och berätta sen hur det går

• rosic

nej fy fan rent ut sagt!! hatar oärliga människor! men det måste ju finnas ngn slags "säkerhet" som blocket har om man kontaktar dem, där man kan få lite uppgifter ang personen som "säljer". det skulle vara mest logiskt om de har det, det måste de förstått när ne "öppnade" den sidan, att det förekommer såna människor som försöker luras. hoppas du får tag i människan o hota henne med spö *hihi*, nej men faktiskt vad trött/ledsen man blir.
    lycka till
    kram

Svar på tråden Lurad!!