Finländska brudar!
Finns här flera blivande brudar som bor i Finland?? Det skulle vara kul att höra era erfarenheter och tips! :)
Finns här flera blivande brudar som bor i Finland?? Det skulle vara kul att höra era erfarenheter och tips! :)
Netta79:
Sväng in till Ekstra i smedsby på hemvägen, där hittade jag mina. Vita med ca 1 cm klack :)
Netta79: det är väl nog bara att springa runt i olika skoaffärer och söka... jag hade ju också svårt att hitta några som såg bra ut! :( Jag minns inte om jag redan visat, men här kan ni titta på både skor, lokal, klänningen och allt möjligt annat: :)
groups.msn.com/9eseptember/klnning.msnw&PhotoID=27
Det låter annars jättebra det där med värmeljuskopparna, det blir säkert jättefint!! :) Vi ska också söka efter någon sorts skålar eller koppar på Ikea när vi åker dit, men vi ska använda dem till att ha flytljus i. (vi åker ner till Helsingfors om två veckor för att hälsa på mina två syskon där)
La-Lolita: jag har ingen erfarenhet alls av vallviks hus. Vi har beställt ett volymhus från Simons, och har nästan inte tittat på elementhus alls.
Snart är det midsommar, vad ska ni andra hitta på då? :)
Nu har jag hittat skor! Men tack för alla tips ändå! Det blev ett par från en brudklänningsbutik och betydligt dyrare än jag tänkt mig. Men jag har sprungit Åbo runt för andra dagen i rad nu, så jag är bara glad att jag till slut hittade ett par som är bekväma. Det enda som nu är lite nervöst är att de ska färgas. Jag har lila-rosa pärlor på klänningen och i tiaran och skorna ska färgas samma färg. Det är precis det som jag drömt om. Fast kvinnan i affären sa nog att de inte kan garantera att färgen blir exakt, så nu kan jag bara hoppas på att det blir som jag föreställer mig. Och det tror jag ju nog. Inte är det ju hela världen om det skiljer nån nyans. Klänningen är ju lång och skorna syns inte så mycket.
Ell: Kollade in dina bilder. Fina skor, fast helt andra än jag sökte :) Kollade också in din klänning. Är den ljusblå, eller inbillade jag mig?
Jag har inga planer för midsommaren. Jag är i Österbotten, m2b i Åbo :( Så jag kanske firar lite med familjen och kompisar.
Netta79: vad skönt att du hittade ett par skor till sist!! :) Nej de skorna jag köpte ser inte alls ut som jag hade tänkt mej, men när jag hittade dem och provade dem så måste jag bara köpa dem, för de var så underbart bekväma! :D Hoppas bara att det inte är så kallt i september, för då kommer jag att frysa om tårna! Min sambo brukar skoja, och säga att då sätter vi en kupévärmare under vårt bord, och en duk som går ner till golvet. :D
Japp, min klänning är ljusblå. På de bilderna vi tagit själva är färgen heeelt fel, eftersom de blev tagna en mörk mars-kväll! Bilden från tillverkaren (med en blond tjej) visar hur färgen ser ut på riktigt. :) groups.msn.com/9eseptember/klnning.msnw&PhotoID=2
Min blivande äkta make fyller år imorgon, och jag är som vanligt jättenervös...jag älskar att köpa presenter åt honom, men jag är alltid jätteorolig för att han inte ska tycka om dem. :) Vad brukar ni köpa åt e
Långt inlägg som vanligt... ursäkta. ;)
Oj, en del av texten försvann, ser jag...
Vad brukar ni köpa åt era blivande?
Så skulle det stå. :)
Nu måste jag ta mig ikragen å skriva lite jag med. Har varit inne en på BT en hel del, men inte "orkat" skriva ngt.
Grattis Netta79 till de nya skorna, hoppas färgningen lyckas!
ASG, du verkar ha haft en kul möhippa, väntar spänt på min. Har gjort bort mig så mycket i mina dagar och busat med mina kompisar att jag nu fruktar det värsta.
Lionless*förlovad*, hoppas packandet går bra och att flytten går smidigt. Vi har flyttat en hel del med min sambo och kan bara konstatera att planering är många gånger A och O.
Ell...du funderade på present till m2b, jag är URdålig på presentköpande! Beställde Kalle Anka premuration på ett år till min m2b på hans födelsedag det berättar väl allt
Vi söker fortfarande efter en gammal amerikansk bil eller veteranbil att åka i från kyrkan. Är det ingen som känner till ngn sådan i Jakobstadstrakten?
aquawoman: ja det är verkligen svårt, han säger ju aldrig vad han vill ha. Jag går ju omkring o pratar om en massa saker jag vill köpa, så sambon brukar inte ha några problem att köpa åt mej. :)
Veteranbilar, ja...har du provat googla på t.ex. veteranbilsföreningar här i nejden, där borde man ju kunna låna eller hyra något? Personligen känner jag ingen som har någon sådan bil, bara en som har en gammal opel kadett. :D
Idag har vi storstädat hela lägenheten, vi ska nämligen ha fest imorgon. Det blir ca. 30 pers, nästan lika många som på bröllopet! :D Vi ska låna bord och stolar från UF:föreningen, hoppas bara på vackert väder! :)
Ha en riktigt trevlig midsommar allihopa! :D
aquawoman:
Det finns ju en förening i Jakobstad som heter American Car Club, du kan ju ringa och höra med dem...
Själv letar jag efter någon som äger en Volvo XC90 till vårt bröllop
Hoppas alla haft en trevlig midsommar!
Hur lätt/svårt är det att hitta bröllopsfotograf i Österbotten, hur har det gått för er här i tråden?