Finländska brudar!
Finns här flera blivande brudar som bor i Finland?? Det skulle vara kul att höra era erfarenheter och tips! :)
Finns här flera blivande brudar som bor i Finland?? Det skulle vara kul att höra era erfarenheter och tips! :)
bröllopsfotograf:
Det verkar åtminstone som om man ska leta fotograf i god tid, vi hade problem att hitta nån 4-5mån bröllopet...
Kommer in här och har en liten fråga ni kanske kan hjälpa mig med.
Min blivande är finsk, men kan ingen finska och inte hans närmaste släktingar heller. I hans släkt finns ett efternamn, Mujonen. Vi undrar vad det betyder. Tycker det är fint, men vill inte ta ett namn man inte vet vad det betyder.
Tack på förhand!
ASG:
Anlitade ni något företag eller frilans/amatörfotograf?
bröllopsfotograf:
Det blev en frilansfotograf till sist...
Här tidigare i tråden var det tal om rökt sik (eller var det nån annan fisk?) i Nykarlebytrakten. Då rekommenderade nån Mietala som säljer fisk på torget i Nykarleby. Tänkte bara säga att min mommo tycker att han är typ den värsta fiskhandlare som finns, att han inte har färsk fisk. Hon har slutat köpa av honom, för att hon några gånger fått dålig fisk av honom. Det kanske är annorlunda om man beställer på förhand av honom, men jag tänkte åtminstone dela med mig av infon. Den fiskleverantör som mommo tycker bäst om är Strandcamping i Larsmo och för mammas del är det Raymond Segervall i Socklot.
bröllopsfotograf: Vi hade inga problem med att få fotograf, fick på första stället vi kollade, Bildström i Nykarleby, men jag har förstått att just de är populära, så andra har haft svårt att få just dem.
Netta79:
Oja, Bildström är populär.
Hej! Tillbaka igen efter midsommaren... hur har ni haft det i helgen?
Vår födelsedags/midsommarfest blev verkligen lyckad, vi hade 32 pers. hos oss på kvällen, verkligen tur att det inte regnade!! Det var perfekt väder för långbord ute på gräsmattan! :)
Fluppan: jag vet inte vad Mujonen betyder...tror inte det finns något sånt ord på finska, det är nog bara ett namn. Eller vad tror ni andra?
bröllopsfotograf: vi har anlitat vår vigselförrättares man som fotograf, han är jätteduktig som amatörfotograf.
Men jag tror nog att det är ganska enkelt att hitta fotograf här, om man är ute i tid förstås.
Nu har jag en fråga till er alla: vad ska era blivande ha för kläder på bröllopet??
Hej igen efter midsommarhelgen...
Vi ska ha Katja Uitto i Jakobstad som fotar oss före vigseln. Vi hade inga som helst problem att boka henne eftersom vi var ute i väldigt god tid.
Min blivande man ska ha frack på sig när vi gifter oss, traditionellt och stiligt!
Har kollat i finsk-svenska lexikonet och hittade inget "mujonen" där inte så det har nog inte någon speciell betydelse utan är bara ett vanligt efternamn.
Hade jättetrevligt här i midsommar med mina föräldrar och systerdotter på besök. Ända från Finland kom de körande runt via Haparanda. De är fortfarande kvar här och det känns bara bra. Har dock varit hemma från jobbet idag för jag fick ett hemskt migränanfall igår kväll som slutade på toaletten. Ska även vila imorgon och då kan det vara skönt att ha mamma här som ser till att jag tar ett piller nu som då, hatar annars mediciner av alla de slag...
Ha det bra alla!
Min blivande ska oxå ha frack på sig.
Hur lång tid före bröllopet har ni andra bokat fotograf då?