Inlägg från: junibrud2006 |Visa alla inlägg
  • junibrud2006

3 juni 2006

juni3brud - En fråga. Jag har gjort ett utkast på vigselprogram efter vårt möte med kantorn. Nu ska vi träffa prästen på onsdag. Kan jag ta med mitt utkast och visa honom och sedan givetvis göra eventuella ändringar? Tänkte att det alltid är enklast att ha en grund.

• junibrud2006

Pust! Nu har vi fixat bordsplacering och jag har spenderat kvällen med att få ordning på vikningen av presentationerna i programmet. Nu är det dock under kontroll. Bara lite pyssel och klipp och klistra kvar, men nu vet jag iaf att det ska fungera och allt hamnar där det ska!

• junibrud2006

Ikväll ska vi träffa prästen i kyrkan! Känns lite småpirrigt, men kul. På fredag ska vi proväta tårta och på lördag ska vi testa den sås vi fått från kocken och samtidigt prova ut vilket vin vi ska ha. Inte helt fel. Det närmar sig med stormsteg nu... Tyvärr lyckades jag inte fixa en sådan underbar prestation som Victorys man, men men. Gift blir man nog ändå, trots något kilo extra!

• junibrud2006

Stor & Liten - Hoppas ni får en underbar kväll!

Idag har vi hämtat prover på tårtsmakerna och ska testa. Ska bli trevligt!

• junibrud2006

Ja hurra! Om två veckor möter vi fotografen precis nu.

Vi kommer ha med en del i kontanter. Sedan tar vi ut i bankomat. Använder kontanter på restauranger etc.

• junibrud2006

Jag kommer byta efternamn.

Igår fixade vi med festprogrammen så det är nästan klart. Och i dagarna ska vigselprogram, festprogramspärmar samt bordsplaceringsskyltar komma från tryckeriet. Spännande!

I helgen provåt vi tårta och har nu bytt. Det blir chokladmoussetårta med ljus och mörkare chokladmousse och rommarinerade hallon i mitten. Mastigt dock så vi kan nog minska antalet bitar!

I lördags testlagade vi maten med den sås vi fått prov på. Supermumsigt. Och så blev det vinprovning så nu har vi bestämt vin till middagen. Det blir italienskt, Campolieti. Ska lämna in listan på systemet imorgon. Hurra!

• junibrud2006

Stor & Liten - Hoppas du slipper förkylningen. Det vore ju så typiskt...

Dessutom får vi alla hålla en tumme för vädret. Ser ju inte så lovande ut, men någon gång måste det ju vända!

• junibrud2006

VI har två gästböcker... Köpte en för ganska länge sedan. En vit för just bröllop med lite förtryckta frågor - din relation till brudparet, det här tror jag dem gör om fem år osv. Sedan har vi även fått en fin röd från Ordning och Reda. Det lutar åt att vi använder båda, den vita med förtryckta blad på lördagen och den röda med blanka blad på söndagens lunch.

Idag kom vigselprogrammen, festprogramspärmarna och bordsplaceringskorten från tryckeriet. Skönt. Dessutom har vi lämnat in tårtgubbarna hos konditorn och gått igenom allt en gång till, ringt ang transporten för att dubbelkolla och bokat tid för putsning av ringarna och gravering av nytt datum i sambons ring. Det närmar sig nu..!

• junibrud2006

Just nu sitter jag och pysslar och knyter band runt de sista flaskorna med bröllopsbubblor. Det blir vita flaskor med band i två nyanser av lila samt guld. Jag har även fixat en korg för program och bröllopsbubblorna till kyrkan. Bild finns här!

spaces.msn.com/junibrud2006/ (klicka fram ett antal bilder...)

• junibrud2006

.. och nu är det bara en vecka kvar! Himlen var ju nästan blå imorse. Det finns hopp...

Svar på tråden 3 juni 2006