Inlägg från: junibrud2006 |Visa alla inlägg
  • junibrud2006

3 juni 2006

Visst är det underbart att man snart är gift??! Var på 30-årsfest igår med lekar och blev rejält trampad på ena foten, men får hoppas tårna är hela igen på lördag!

Dessutom läste jag tidningen igår och kanske kanske har vi tur med vädret. Det är tydligen ett högtryck på väg in. Bara att hålla tummarna!

• junibrud2006

Idag har jag hämtat hem klänningen. Den satt perfekt, snarare lite lös över magen men det kan ju bara vara skönt. Sedan har vi polerat ringarna och graverat in lördagens datum i sambons ring - plus beställt ett jättefint hänge till mig som jag ska få på söndag! Ska väl egentligen vara hemligt, men han tyckte nog att det var bättre att jag fick det jag ville än att chansa. Det är ett enkelt guldhjärta som är genombrutet i mitten och lite assymetrisk med ena sidan bredare och andra smalare. Plus en liten diamant på den bredare delen i själva hjärtböjen. Guldsmeden skulle fixa klart det till på fredag!

I förmiddags var jag och tärnan på provsmink så det blir gyllene toner runt ögonen - guld och pärlemor - och lite mer färg på läpparna. Känns bra. Dessutom kommer sminktjejen till frissan redan 8.30 cirka så hon kan fixa lite även under tiden, typ foundation etc. Jättegulligt!

Dock är foten fortfarande rejält svullen. Ringde läkaren och ska dit imorgon. Antagligen är det en blödning i de två yttre tårna. Nåja, får hoppas det lägger sig!

• junibrud2006

Nu har jag varit till läkaren med min tå. Familjeläkaren, sedan akutröntgen och ortopeden. Tån är av... Men men. Vila fram till lördag, lite champagne och sedan får det gå så länge det går!

• junibrud2006

Jag tittade nu på SMHI för lördag. 16 grader, lite sol och absolut inget ösregn, bara ett vitt halvmoln utan regndroppar. Får hoppas det håller sig... Kollade Ystad. 12 grader, vitt moln men med lite regn. Inget hällregn isf iaf.

Just nu sitter jag i kö till landstinget. Ska se om jag kan få ett par kryckor så jag inte överbelastar för mycket inför lördagen.

• junibrud2006

Stor&Liten - Lycka till nu med allt! Ser fram emot att få se en bild eller två på er! Jag ska se till att gästerna från vårt bröllop kommer i helt skick till er på söndagen!

Nu har jag kryckor så det borde bli hyfsat till lördag. Och vädret blir bara bättre och bättre...!
    www.aftonbladet.se/vader/js/index.html

• junibrud2006

Jag är här - men lugn som en filbunke än så länge!

• junibrud2006

Ringde precis floristen. Mina blommor har kommit idag. Perfekta, stora Snow White orkidéer, lilatonade Oceans Song rosor och så limefärgade stora rosor. Kommer bli så fint! Nu känner man verkligen att det snart är dags!

• junibrud2006

Hej alla! Solen skiner och imorgon är det dags. Idag har vi minst sagt fullspäckat schema. Vi ska hämta allt på systemet, hämta linnedukarna, fixa iordning i festlokalen etc. Men kul ska det bli!

Lycka till imorgon allihopa!!!!

• junibrud2006

Lycka till alla! Nu har jag packat det sista och ska sova några timmar innan pappa hämtar mig 07.45. Ha en underbar dag nu och njuuut!

• junibrud2006

Jippie! Nu är man gift! Och en helt underbar dag var det!

• junibrud2006

Håller med alla. En helt underbar, fantastisk upplevelse som man kommer minnas länge! Fick dessutom så fina presenter, eller vad sägs om tre dagar på sjöflotte bara vi två??!

Jag återkommer med berättelse och lite bilder när vi kommer hem från Taormina om drygt två veckor!

• junibrud2006

Nu är man tillbaka från sicilianskt värmerekord på 44 grader... Känns nästan skönt med lite regn... Planet landade vid två imorse så vi har varit hemma drygt tolv timmar.
    Vi har haft två underbara veckor och nu när vi kom hem väntade en cd från porträttfotografen med tittbilder inför visningen. Kanonfina! Det finns en bild på www.portrattstudion.se under brudpar.
    Nu var den på andra raden, på en bänk, Linda och Mikael.

Så fina ni alla var! Snart firar vi månadsdag, det ni!

Mer bilder kommer så fort jag landat lite!

• junibrud2006

Förresten, måste ju berätta lite om alla kul presenter vi fick! Tre dagar på en sjöflotte - vi, en enkel flotte med litet överdrag om det regnar och bara guppa fram på små sjöar, båtfärd med ripbåt (snabb gummibåt genom Stockholm skärgård, resepresentkort på 4000 kr samt massor av fina saker såsom handgraverade glas med våra namn och datum och andra presenter. Vilka underbara vänner man har!

• junibrud2006

Nu har jag lagt upp lite bilder på msn. Mer kommer garanterat men bara om någon är lite nyfiken!

spaces.msn.com/junibrud2006 !

Det är album bröllopsbilder men ni bör komma in direkt!

• junibrud2006

Idag har vi varit till fotografen beställt en förstoring till oss, två mindre 18x18 till våra föräldrar samt ett jättesnyggt (men dyyyyrt!!!) album i mellanstorlek med 13 bilder. Smakar det så kostar det! Men det ska bli väldigt kul att få hämta allt om tre veckor.

Nu ska jag bara se om vi hinner få se bilderna från fotograf två i veckan eller ej. Vi måste bestämma oss för tackkorten och ska vi ta dem genom studiofotografen där vi var idag måste jag ge besked senast torsdag. Sedan skickar hon vår beställning till labbet och då kan vi inte göra tackkort förrän allt är tillbaka om tre veckor. Men men. Det löser sig. Får vi inte de andra bilderna kör vi från dem vi var till idag. Kul att få iväg tackkorten i hyfsad tid i alla fall!

• junibrud2006

Nu har vi bokat en av våra bröllopspresenter. Första helgen i augusti ska vi ut på sjöflotte!

• junibrud2006

Vi ska helt enkelt hämta ut en flotte och leva naturliv i tre dagar. Här är länk till företagets hemsida!

www.yellowrock.se/

Svar på tråden 3 juni 2006