• Tofflan

vov

För några år sen (3?) år avlivade jag min 15-åriga bordercollie och jag saknar henne massor fortfarande.
    Tack och lov hade jag en hund till. Eller har fortfarande. En liten papillondam! Hon är 14½ år och har fått ganska många skavanker på ålderns höst som bla hjärtfel och gråstarr. När hon inte sover (vilket hon gör en hel del) är hon pigg och glad, om än lite senil.
    Jag är tacksam för varje dag hon är "frisk" och kan vara med mig, jag vet ju att hon är "lite till åren". Längre vill jag inte tänka just nu.

Lyckas jag länka så är det en bild (från 2004?) på min underbara minipappis Ronia!

www.sporthoj.com/forum/attachment.php

• Tofflan

Izunia

Tack! En del tar henne fortfarande för att vara valp! Det trots hennes gråa hår och ögon. Kanske beror det på hennes ringa storlek och brist på papillonpäls.
    Min fröken har också blivit lugnare på gamla dar, och "tack vare" hennes försämrade hörsel är hon inte lika åsk och skotträdd längre.

Har du ingen bild?

Fick förresten höra igår att två grannhundar utövat otillåten älskog och att det kanske förväntas valpar papillon/dvärgpudel... om de inte gjort något åt saken vill säga.

Svar på tråden vov