• Fru G-lund

Las Vegas tråd två

Hejsan alla LV brudar.
    Här kommer en till..
    Det bär av den 19/7 och vigsel den 22.
    Resa/ hotellet (Luxor) bokat och klart. Så nu är det kapell och kläder/smink kvar..
    Jag ska "gräva" runt lite på nätet för att se vad som bjuds men är även tacksam för lite info från er som har lite koll

• Fru G-lund

Hej igen
    Nu har jag surfat runt lite här på forumet.Ju mer jag läser desstå snurrigare blir jag...
    Kan någon svara med säkerhet på vilka vigsel papper som skall lämnas till skattekontoret och var får man dom?
    Man vill ju gärna att vigsel ska vara giltlig
    Paniken börjar snart gnaga mig i nacken..

• Fru G-lund

Hejsan TooBE.
    Jag ska börja med att säga Grattis till dig och din man.Jag har sett era underbart vackra bröllopskort,verkligen vackra.

Ang min förvirring runt vigsel papperna är att jag har läst här på forumet att man ska köpa/beställa kopior från nätet som ska till skattekontoret???
    Vilket "paket" valde du hos glamsquad?
    Hair& make-up $125 eller Groom styling $40

Jag är verkligen tacksam för hjälp,för vi ska gifta oss i hemlighet Så jag har ing

• Fru G-lund

OJ...
    Det blev visst lite fel nyss..
    Groom är ju herr...sorry

• Fru G-lund

Till TooBe
    Så här tror jag att det funkar..
    Marriage licens som köps på Courthouse
    visas/givs till "prällen".
    Sen när vigseln är klar skickar han papper tillbaka till courthouse för registrering och det är en kopia på det som ska till skattekontoret för det är ju när det blir registrerat som man anses som gift..eller..
    Så det var alltså erat kapell som ordnade det?
    Har ni fått det hemskickat eller fick ni det där?

Och

• Fru G-lund

TooBe
    Tackar för det svaret för nu tror jag att jag har allt klart för mig
    Så nu återstår det bara att välja ut ett lämpligt kapell..Det finns ju en hel del att välja på
    Tack än en gång för att du har rätat ut mina jobbiga frågetecken

• Fru G-lund

Är den någon som ätit middag på Hotell Paris i "Eiffel Tornet"? Vi funderar på att antigen äta bröllopsmiddag där eller i toppen på Hotell Stratosphere.

• Fru G-lund

Hej Tärna-Brud.
    Vi är också i planeringsstadiet Det enda

• Fru G-lund

...fort..som är bokat och klart är flygresan och Hotell: Luxor.
    Vi har tagit den bekväma men något dyrare varianten.. Vi har bokat via Ving. Dom har något som hetet Ving-flex. Där kan man välja helt fritt mellen två Hotell och resans datum och längd som man vill.

• Fru G-lund

Willow
    Vi betalar strax under 30000 för 2 pers 7 nätter.. Vi åker mitt under "industrisemestern" vilket är dyrare.
    Ett byte i Chicago.Hotell Luxor.
    Men det är bara att gå in på Ving-flex och kolla. Vi flyger med SAS till Chicago sedan något inhemskt ,minns inte vilket. Om man har tur att få tag i biljetter med KLM så bli det billigare men dessa tar slut snabbt. Har även sett att man nu kan flyga via Philadelphia billigt:_)

• Fru G-lund

Tärna-brud
    När har ni tänkt gifta er?(nyfiken )

• Fru G-lund

Japp, Resa,hotell(Luxor)och bröllop är klart. Vi gifter oss den 22/7 på samma ställe som TooBE gjorde . Det blir en annan firma som fixar åt oss.Dom fixar allt. Kläderna som vi ska hyra,fotot, mitt hår och make.Så nu håller vi som bäst på att planera resten av veckan.Dagen efter vigseln fyller jag 40!(hjälp) så då ska vi flyga helikopter över Grand Canyon .
    Samma kväll som vi gift oss ska vi på en konser med Pat Benatar. En dag ska vi vara väldigt Amerikanska.. outlet på fm och Baseball på kvällen Sen ska vi väl också passa på att njuta lite av tiden som nygifta innan vi åker hem och överraskar släkten som tror att vi "bara" har åkt bort för att jag fyller. Ingen vet var vi ska!hi,hi.

• Fru G-lund

Tack för dom råden.
    Jag har inte en susning om det kommer att vara varmare när vi är där.. det kanske alltid är samma temp där ute?

• Fru G-lund

Till Court House i vegas för att få
    Amerikanskt Marriage licence. Jag tror att det kostar ca $55...

Dom här papperna har iaf vi med oss.
    Marriage licens (ett papper från skattekontoret på engelska som är det samma som hindersprövning),person bevis skrivet på engelska + pass . En del säger att men bara behöver pass men jag tänker då inte chansa....

Till skattekontoret när ni kommer hem:

Sedan när vigseln är klar i Vegas så ska du ha med dig ett "copy of marriage licence"Dvs ett papper som det står att vigsel är registrerad i Nevada.
    Det papperer köps också på court house eller beställs på nätet(men det tycker ifa jag verkar "osäkert") några dagar efter vigseln för ca $10.
    Det räcker alltså inte med det papperet som du får av pastorn som vigt er.

• Fru G-lund

Till vittguld eller till TooBE
    Jag antar att ni två som redan varit till Vegas flög den vanligaste vägen via Chicago?? Om ni gjorde det så skulle jag vilja veta om det var smidigt att byta plan där?
    Hur tog man sig mellan terminalerna ?
    Buss eller Tåg?
    Idag är det 22 dagar kvar tills vi åker..
    så olika frågor börjar ploppa upp i skallen..resfeber kanske?

• Fru G-lund

Hej Tjejer.
    Nu börjar jag bli lite skakis...
    Vi åker ju på Onsdag morgon..huga..

• Fru G-lund

Hejsan..
    Det var ett tag sen sist.
    Nu är vi tillbaka.
    Nygifta och glada.
    Allt var så perfekt.
    Vi har sett och gjort så mycket att jag har fixat en site där man kan läsa och
    titta på foton från vårt Las Vegas bröllop.
    Så istället för att berätta något här så hänvisar jag all nyfikna till
    lvw2006.spaces.live.com
    Ha det bra

Svar på tråden Las Vegas tråd två