• stina27

Las Vegas tråd två

Hej igen!
    Nu har de visst lagt ner vår LV-tråd...

Nu har vi oxå kommit hem och har blivit man och fru.

Det var såå bra. Såå perfekt.

Vi gifte oss i Chapel Garden of love. Det låg på stripen. straxt norr om stratosphere tower. Det var bara vi två och vår dotter som var med, precis som vi ville. Vi valde att ha en enkel och fin ceremoni. Vi fick vigselakten på dvd + kort på cd.

Hela vår semester var så perfekt. Det är så konstigt att vara hemma igen. Vi var ju borta nästan tre veckor.

Ni får ursäkta om detta inlägg är lite flummigt.. Lider fortfarande av jetlag. (Vaknade tre i går morse och tolv i dag på dagen.)

Hoppas att ni blir lika nöjda med era bröllop.

Kram FRU Stina27

• Svar på tråden Las Vegas tråd två
  • Burro

GRATTIS!!! Kul att det blev så bra.

Vi funderar på att ge min far en resa till Las Vegas i 60-års present. (Vi har släkt där i området.) Har du något att rekommendera, nåt som man borde göra eller se?

Tack!

• Glam

stina27:
    Grattis Grattis :)
    Hur känns det nu då? Du får berätta lite vad ni gjorde sen när du orkar :)
    Hoppas att dom andra Las vegas brudarna hittar hit :)

• Too Be  gift nu

stina 27

Stort GRATTIS till dig !!
    Jag kom hem några dagar före dig och har också haft det underbart - jag och min man(det får man ju säga nu) har sagt att vi definitivt kommer att åka tillbaka till LV igen !!

Här är lite bilder från vårat bröllop:
    www.marcus.annelie.dinstudio.se/text_layout_2_T8_R4.htm

• Too Be  gift nu

Uppdaterar med vår lista här i den nya tråden så alla Vegas-brudar hittar hit:)

Vittguld - 6 juni
    LindaS - 15 juni
    djezzie - 16 augusti
    Alfar22 - november

Gifta
    Glam - 19 mars
    Stina27 - 4maj
    TooBe - 8 maj

Passar även på att länka till min berättelse om vårt bröllop i Vegas om någon är intresserad:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1652298.html

• Fru G-lund

Hejsan alla LV brudar.
    Här kommer en till..
    Det bär av den 19/7 och vigsel den 22.
    Resa/ hotellet (Luxor) bokat och klart. Så nu är det kapell och kläder/smink kvar..
    Jag ska "gräva" runt lite på nätet för att se vad som bjuds men är även tacksam för lite info från er som har lite koll

• Fru G-lund

Hej igen
    Nu har jag surfat runt lite här på forumet.Ju mer jag läser desstå snurrigare blir jag...
    Kan någon svara med säkerhet på vilka vigsel papper som skall lämnas till skattekontoret och var får man dom?
    Man vill ju gärna att vigsel ska vara giltlig
    Paniken börjar snart gnaga mig i nacken..

• Too Be  gift nu

Fru G-lund
    Det vi tog med oss var personbevis (utskrivna på engelska), men det enda vi behövde visa var passen.

Sedan får man ett marriage certificate i Las Vegas när man har gift sig och det lämnar man in till Skatteverket efter man kommer hem.
    Ska man byta namn i samband med vigseln så kan man skicka in dom innan - dom registreras när man lämnar in marriage certificate.

När det gällde smink och hår kan jag varmt rekommendera the Glamsquad och James - han sa inte så väldigt mycket men fick mig kanonfin !!
    www.glamsquad702.com/booking.html

När det gäller kapell så fråga verkligen så att ALLT ingår och specificera gärna det - hör efter om taxes tilkommer.

Vi hade lite problem med det när vi letade kapell - vissa sa att allt ingick, men sedan kom det fram att det fanns olika tillägg och att allt som var listat inte ingick när det kom till kritan.

• Fru G-lund

Hejsan TooBE.
    Jag ska börja med att säga Grattis till dig och din man.Jag har sett era underbart vackra bröllopskort,verkligen vackra.

Ang min förvirring runt vigsel papperna är att jag har läst här på forumet att man ska köpa/beställa kopior från nätet som ska till skattekontoret???
    Vilket "paket" valde du hos glamsquad?
    Hair& make-up $125 eller Groom styling $40

Jag är verkligen tacksam för hjälp,för vi ska gifta oss i hemlighet Så jag har ing

• Fru G-lund

OJ...
    Det blev visst lite fel nyss..
    Groom är ju herr...sorry

• Too Be  gift nu

Fru G-lund

Tackar för gratulationerna !

Vet du vilka papper det vara ?

Kan det vara marriage certificate ?
    Det får man antingen med sig hem från Las Vegas eller skickas det hem till en (tror det var 10$ det kostar - kan kosta mer om man vill ha den snabbt under tiden man är i Vegas - vårt kapell ordnade det till oss för en summa).

Marriage Licens (55$)hämtar man ut innan vigseln på conunty Clark Courthouse det är där man visar upp passet.
    Den tar man sen med sig till den som viger en.

Jag valde det paketet - hair & makeup 125kr - ville inte ha för mycket makeup i och med att vi skulle vara utomhus mitt i en öken:)

Har du några andra frågor så är det bara att fråga på:)

Svar på tråden Las Vegas tråd två