• stina27

Las Vegas tråd två

Hej igen!
    Nu har de visst lagt ner vår LV-tråd...

Nu har vi oxå kommit hem och har blivit man och fru.

Det var såå bra. Såå perfekt.

Vi gifte oss i Chapel Garden of love. Det låg på stripen. straxt norr om stratosphere tower. Det var bara vi två och vår dotter som var med, precis som vi ville. Vi valde att ha en enkel och fin ceremoni. Vi fick vigselakten på dvd + kort på cd.

Hela vår semester var så perfekt. Det är så konstigt att vara hemma igen. Vi var ju borta nästan tre veckor.

Ni får ursäkta om detta inlägg är lite flummigt.. Lider fortfarande av jetlag. (Vaknade tre i går morse och tolv i dag på dagen.)

Hoppas att ni blir lika nöjda med era bröllop.

Kram FRU Stina27

• Svar på tråden Las Vegas tråd två
  • tärnabrud

vittguld! Vad roligt att läsa om erat bröllop! Jag har gått och väntat här på att du skulle skriva och berätta!
    Väntar med spänning på bilder!

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Berätta gärna mer sen när du "landat". Vill veta allt!!

Vad kostade det att bo på Aladdin/natt?
    Hur mycket gick hela resan/bröllopet på?

Vi har inte bestämt något datum ännu, pga olika själ, men förhoppningsvis så kommer det att bli bröllop i vår!

• Too Be  gift nu

vittguld
    Jättegrattis !!
    Ni verkar ha haft det underbart !
    Visst är Las Vegas en helt underbar stad:)

Jag det var jag som hade Glamsquad som kom till hotellrummet för 125$ och dom är verkligen jätteduktiga !

Angående registrering så var vi också på Court House (med bara pass) och fick ut marriage licence, sedan gav vi den till kapellet.
    Efter vigseln så fick vi som man oftast får en souvenir kopia på marriage cerfiicate och ett papper skickas till County Clerk?s office (säger man inte till så kan det ta upp till 10 dagar innan prästen lämnar in det).

Sedan hade vi gett kapellet i uppgift att få vår riktiga marriage certificate tills vi kom tillbaka och hämtade våra foton.
    Annars hade vi själva fått gå dit och hämta det eller få det skickat per post till Sverige.

Här står lite mer om hur dom brukar göra: www.co.clark.nv.us/recorder/certs.htm
    eller längst ner på den här sidan:
    www.accessclarkcounty.com/CLERK/Marriage_Information.htm

• Fru G-lund

Till vittguld eller till TooBE
    Jag antar att ni två som redan varit till Vegas flög den vanligaste vägen via Chicago?? Om ni gjorde det så skulle jag vilja veta om det var smidigt att byta plan där?
    Hur tog man sig mellan terminalerna ?
    Buss eller Tåg?
    Idag är det 22 dagar kvar tills vi åker..
    så olika frågor börjar ploppa upp i skallen..resfeber kanske?

• vittguld

Fru G-lund; vi var på resa innan Vegas i San Francisco så vi flög bara däremellan. Det gick iofs smidigt. Brukar vara bra skyltat på flygplatserna!

Kul! Sitter och framkallar kort nu!

• Too Be  gift nu

Fru G-lund

Ja, vi åkte via Chicago och när man skulle byta flyg så tog man ett litet tåg som gick med jämna mellanrum.
    Den gick bara mellan dom olika terminalerna.
    Jag tror att vi kom in på terminal 5 och skulle till terminal 1 (eller tvärtom).

Men det var inga problem att hitta och var man lite osäker så fanns det alltid någon att fråga.

• Tärna-Brud

vittguld! Väntar med spänning på era bilder!

• Fru G-lund

Hej Tjejer.
    Nu börjar jag bli lite skakis...
    Vi åker ju på Onsdag morgon..huga..

• Glam

Fru G-lund:
    Åh va spännande.. Ni kommer o ha så kul, Las Vegas var verkligen så kuuuul :)

• Too Be  gift nu

Fru G-lund

Jisses, vad kul !!
    Ni kommer ha det jättebra - ta vara på tiden och ta måånga kort:)
    Ser fram emot lite bilder när ni kommer hem !

Jag och mannen vill så gärna tillbaka att vi redan har börjat spara så vi kan få ihop till en ny resa:)

• jessisphere

Hej igen!
    Snart bär det av för oss, bara en månad kvar! Vi ska boka en restaurang, är det någon som varit där redan som har ett bra tips? Vi är 9 vuxna och ett barn, och vill ha något ganska lugnt (ingen buffé) och med lagom pris (typ 20-30d/rätt).
    /Jessisphere

• Tötis

Hej på er alla!

Här är ännu en Vegasbrud! Vi bestämde oss för Las Vegas för en vecka sedan när vi upptäckte att Rådhuset var fullbokat på vårt datum. Vi har pratat om att göra det i Las Vegas förut men då mest på skoj. Men nu blir det så!

Resa och hotell är bokat. Men det är väl också allt som är klart. Jo vi har skickat efter papper också från skatteverket.

Måndag 28 augusti åker vi, onsdag 30 augusti blir dagen D, på vår 10-årsdag!

Det är så spännande och jag kan inte riktigt fatta att vi verkligen ska komma iväg. Men resan är betald och allting så det är verkligen på riktigt!

Jag vill verkligen tacka er alla för all information jag har kunnat hitta i denna tråd och andra liknande, det har varit till stor hjälp!

• Too Be  gift nu

jessisphere
    Då är det snart dax för er, tiden går så himla fort i slutet !
    Tyvärr kan jag inte rekommendera någon speciell restaurang - när vi var där så var vi lite tråkiga och åt mest "hemma" på hotellet:)
    Stort Lycka Till och ha så jätteroligt !!!
    Visa gärna lite bilder efteråt !!

• Too Be  gift nu

Tötis
    Vad kul med ännu en Vegas-brud !!

Ni kommer att ha det underbart i Vegas - vad kul att det blev så som ni har skojat om !
    Stort Lycka till till er med !!!

Jag och min man gifte oss där den 8 maj och vi har redan börjat spara för att kunna åka dit igen:)
    När vi gifte oss så glömde vi att ta med oss lite av ökensanden från Valley of Fire med oss hem som vi skulle ha gjort - så då måste vi ju åka dit igen

• djezzie

Ja nu är det verkligen nära åker ju på söndag. Kapell, smink och show på kvällen är bokat blir nog en härlig dag..

Grattis fru G-lund hoppas allt gick bra..

Too be -har bokat glam squad hoppas dom gör ett lika bra jobb med mig som dom gjorde med dig:) Hade du bestämt innan hur du ville se ut? eller bestämde ni på plats? Vet inte riktigt hur jag vill ha håret nämligen.

Ja nu hoppas jag bara att jag inte glömt något:)

• Too Be  gift nu

djezzie
    Ja, jag, visste ungefär hur jag ville ha håret och hade med en liten bild på ungefär 3X5 cm :)
    Sedan sa det bara swoosh och så var mitt hår klart:)

Ha det så jättekul och ta mååånga kort !!

• Tötis

Nu är det inte lång tid tills vi åker! DEt ska bli så spännande. har inte sagt det till någon än, och tänker inte göra det heller. I veckan var vi och beställde ringarna. Funderar nu på om vi ska försöka boka något kapell eller om vi ska ta det när vi kommer dit. Någon som har gjort så, åkt dit utan att boka, var det svårt isåfall? Vad har ni haft/tänker ha på er? Jag kommer inte ha traditionell brudklänning. Undrar om man borde ta kort hos fotograf, här hemma eller där...
    Shit, snart åker vi!

• Fru G-lund

Hejsan..
    Det var ett tag sen sist.
    Nu är vi tillbaka.
    Nygifta och glada.
    Allt var så perfekt.
    Vi har sett och gjort så mycket att jag har fixat en site där man kan läsa och
    titta på foton från vårt Las Vegas bröllop.
    Så istället för att berätta något här så hänvisar jag all nyfikna till
    lvw2006.spaces.live.com
    Ha det bra

• Too Be  gift nu

Stort GRATTIS Fru G-lund !!!

Ni var jättefina båda två och ni såg jättelyckliga ut !!!
    Visst var Vegas en häftig stad - dock hade ni det lite varmare än vad vi hade:)

Kul att vi har gift oss på samma ställe:)

Ha det så bra som nygift och grattis igen !!!

Svar på tråden Las Vegas tråd två