• stina27

Las Vegas tråd två

Hej igen!
    Nu har de visst lagt ner vår LV-tråd...

Nu har vi oxå kommit hem och har blivit man och fru.

Det var såå bra. Såå perfekt.

Vi gifte oss i Chapel Garden of love. Det låg på stripen. straxt norr om stratosphere tower. Det var bara vi två och vår dotter som var med, precis som vi ville. Vi valde att ha en enkel och fin ceremoni. Vi fick vigselakten på dvd + kort på cd.

Hela vår semester var så perfekt. Det är så konstigt att vara hemma igen. Vi var ju borta nästan tre veckor.

Ni får ursäkta om detta inlägg är lite flummigt.. Lider fortfarande av jetlag. (Vaknade tre i går morse och tolv i dag på dagen.)

Hoppas att ni blir lika nöjda med era bröllop.

Kram FRU Stina27

• Svar på tråden Las Vegas tråd två
  • Too Be  gift nu

Tärna-Brud
    Med allt som paketet innehåller + att vi la till ett paket med över 200 kort så kostade det med taxes ca 25000kr.

Inte billigt, men eftersom det bra var vi så ville vi spendera pengarna på ett riktigt oförglömligt minne !

Tänkte först bara välja ett kapell och gå in där, men sedan sa vi att det är ju bara en gång i livet och jag ville verkligen gifta mig utomhus:)

Blommorna fick man välja själva - jag mailade ett kort på buketten jag ville ha och så gjorde dom den efter det.

• pradagirl

hej too be och alla andra las vegas brudar.vi åker dit i december ska bo på ny-n.y och har bokat mgm grand chapel, vi skulle vilja se en show i vegas kanske ka och gå ut och äta en riktigt trevlig middag efter vårt bröllop ngn som har ngt tips på BRA restaurang tack på förhand

• djezzie

vi betalade 22000 kr för 7 nätter men vi ,kunde fått det billigare om vi bokade hotell och flyg för sig, men i och med att vi bokade ihop gäller en särskild resegaranti. Vi ska bo på Ballys tycker det verkar bra är systerhotell till Paris och där har en kompis till oss bott, ligger nästan mitt på strippen. Paket har vi inte valt ä tänkte försöka hitta ngt fint när vi är där. Fast vi har inte tänkt att lägga mkt mer än 5000 kr vi räknar nämligen hela resan som vårt bröllop/bröllopsresa och då väljer vi en enklare ceremoni..

• Tärna-Brud

Tack för svaren!
    Jag håller helt med dig ToBee, man ska bara göra det en gång, och då ska man göra det som känns rätt! Och vilka bröllopsbilder då!! Inte direkt man kan få till sådana här hemma...
    Jag tycker ert bröllop verkar så himla mysigt!
    Vi har precis börjat planera, så nu gäller det att försöka spara ihop en så där 50.000:- då. Vi kommer i såfall lägga pengarna på vår bröllopsdag, att shoppa osv kan vi leva utan, så jag tror nog att man kan leva rätt billigt där, eftersom det verkar finnas en del gratis att se, och finns det pool på hotellet så är vi nöjda, typ... (Ganska lättroade).

• Tärna-Brud

En till länk med lite blandade erbjudande, ett bungyjumpbröllop kanske, eller luftballong, Hu, inte för min del....
    eller ett gangsterbröllop, ett harleybröllop, haha... kan man inte gifta sig fler gånger?
    Först gifta sig precis som man vill, och sen bara för att det finns så mycket galet och roligt... (skojar lite..)

www.weddingdreams.com

• Too Be  gift nu

Tärna-Brud
    Ja, dom flesta hotllen har någon sorts gratisshow och sedan mindre, billigare attraktioner inne på området - det var dom vi kikade på.
    Vi gick aldrig på någon av dom stora showerna - det kändes rätt onädigt att gå på nån när det inte var någon speciell som vi verkligen ville se.

När det gäller pool så har nog alla hotell det, det var verkligen skönt att ha en pool att svalka sig i och koppla av jämte !

Roligt med alla som olika temabröllopen:)
    I Las Vegas är det ju populärt att förnya löftena - så då har man ju ett till tillfälle att göra något kul;)

• jessisphere

Hej,
    nu hittade jag hit till den nya tråden!
    Vi ska gifta oss den 26 augusti i Las Vegas, men har ännu inte bokat chapel eller hotell. Resa är köpt i alla fall - vi blir 12 personer, inklusive våra barn som då är 5 mån och snart 4 år :)
    /Jessisphere

• Too Be  gift nu

jessisphere
    Grattis i förskott !!

Är allt lite avis på Er som har det framför Er - vill tillbaka till Vegas NU:)
    Idag är det 3 veckor sedan vi gifte oss ute i Valley of Fire.
    Men man får snällt vänta tills vi har sparat ihop en ny summa pengar:)

Ta tillvara på resan och bröllopet och njut av det !! Ta mååånga kort och ha någon som fotar er !!
    Jag och mannen kikar runt bland våra kort och filmen från vigseln och drömmer oss tillbaka:)

• jessisphere

Nu har vi bokat både kapell och hotell! Vi ska gifta oss den 26 augusti i Little White Chapel och bo på Flamingo Hotel. Känns skönt att ha den biten avklarad. I går var vi också och tittade på ringar, vi bestämde oss i andra affären vi var till. Nu längtar man bara tills den sitter på fingret :)
    Har alla ni andra redan bokat hotell?
    /Jessisphere

Svar på tråden Las Vegas tråd två