Hej tjejer! Jag har ju också gått och blivit fru Vegas, 060606, inte orkat skriva ngt ännu men ska försöka skriva ner lite från vårt bröllop.
Vi bodde på Aladdin, (flyg San Francisco- Vegas tor plus tre nätter 5000 för två). Trevligt hotell som var jättestort, alla hotell vi var in på var iofs så gigantiskt stora, det är en helt sjukt stor och galen stad mycket större än jag hade föreställt mig. När vi checkade in frågade vi om vi inte kunde få vårt rum uppdaterat eftersom vi var där för att gifta oss och då gjorde han det utan extra kostnad så det är ett tips! Vi fick ett lite större rum men med en fantastisk utsikt över Paris Paris och Bellagio och dess fontänshow! Roligt!
Själva brölloppet ägde rum på A special memory, vi hade bokat in att bli gifta ute vid ett litet lusthus men eftersom det var så varmt fick vi utan kostnad gifta oss inne, först sa de det lilla kapellet sedan sa de att, nä ni har ju åkt så långt så ta det stora! Själva vigseln gick jättesnabbt, var mer eller mindre in och ut på fem minuter! Sedan hade vi en stund för oss själva då vi knäppte massor av kort. Limon hämtade oss på hotellet och sedan tog vi vägen förbi den berömda Las Vegas skylten för att ta kort där också, roliga och bra bilder! (Om någon, som jag gjorde, funderar på att gifta sig vid Las Vegas skylten så rekomenderas inte detta eftersom den verkligen ligger mitt i motorvägen (!) Kul att stanna till där och ta kort dock!
Vär vi kom tillbaka till hotellet drack vi lite bubbel och softade, tog lite mer kort (hade en god vän med flickvän med oss hela tiden) och sedan promenerade vi till Paris och intog bröllopsmiddagen i Eifeltornet...mkt mysigt, fantastisk brulepudding!
Ja, vet inte mer vad jag ska skriva...i mitt paket ingick en enkel ros så jag beställde upp 10 gerbera i en buket till vårt rum som jag sedan band ihop till min egna brudbukett, så nöjd med det! Sminket gjorde jag själv men håret fick jag lite panik över att jag inte hade bokat in något så då fick det bli hårblåsning nere i spa/hårsalongen på hotellet och jag tror att det var det dyraste utav allt, betlade, inkl 10 dollar i dricks - kostade på lite hon var så trevlig, hur som 93 dollar, ja jag vet..men men...blev bra och roligt att lyxa på det...men kan ju kanske rekomendera att boka in så någon kommer och göra både hår och make up för de 125 som TooBe (var det va!?) betalade.
Ang licensen så betalde vi 55 dollar och vi visade bara upp våra pass, tjejjen i luckan tittade lite konstigt på oss och frågade om det var svenska myndighetspapper och sedan la hon bara dem åt sidan...på kapellet sedan skrev vår pastor under marriage certificatet. Väl här hemma har vi varit på skatteverket och visat upp det för registerering, en enda liten sak som jag lurar på nu...är att vi fick frågan på skatteverket och vår vigsel är registerad...hru vet vi om den är det...trodde det gjordes av kapellet...eller skulle vi missat något? Hur har ni gjort TooBe?? Har ni registerat er vigsel?