• stina27

Las Vegas tråd två

Hej igen!
    Nu har de visst lagt ner vår LV-tråd...

Nu har vi oxå kommit hem och har blivit man och fru.

Det var såå bra. Såå perfekt.

Vi gifte oss i Chapel Garden of love. Det låg på stripen. straxt norr om stratosphere tower. Det var bara vi två och vår dotter som var med, precis som vi ville. Vi valde att ha en enkel och fin ceremoni. Vi fick vigselakten på dvd + kort på cd.

Hela vår semester var så perfekt. Det är så konstigt att vara hemma igen. Vi var ju borta nästan tre veckor.

Ni får ursäkta om detta inlägg är lite flummigt.. Lider fortfarande av jetlag. (Vaknade tre i går morse och tolv i dag på dagen.)

Hoppas att ni blir lika nöjda med era bröllop.

Kram FRU Stina27

• Svar på tråden Las Vegas tråd två
  • Fru G-lund

...fort..som är bokat och klart är flygresan och Hotell: Luxor.
    Vi har tagit den bekväma men något dyrare varianten.. Vi har bokat via Ving. Dom har något som hetet Ving-flex. Där kan man välja helt fritt mellen två Hotell och resans datum och längd som man vill.

• Too Be  gift nu

djjezzie

Vi hade väl med oss ca 20000 i fickpengar för båda - då köpte min man min morgongåva med en del av pengarna.
    Men några tusen till hade inte varit fel om man vill shoppa lite mer:)
    Vi klarade oss gott på våra pengar även om det tillkom lite oförutsägbara avgifter.

• Too Be  gift nu

Tärna-Brud
    Vårat hotell på Treasure Island kostade totalt (vi köpte då till internetuppkoppling och ringde dyra samtal hem) 11661 kr för 6 nätter.
    Vi bokade i januari och var då garanterade priserna dom hade i januari.

Det finns ju snabbmat som inte är så dyrt och när det gäller restauranger så låg dom två (på vårt hotell) som vi åt mest på runt 10-15$/person. Den ena hadea allt från frukost till middag och den andra hade en gigantisk buffé - med tillhörande dessert-buffé:)

Vi bokade resa och hotell för sig.
    Sedan bokade vi bröllopspaketet där allt utom hår och makeup ingick.

Allt bokades per mail eller telefon.
    Dock skulle jag ha dubbelkollat och spaltat upp allt om vad som ingick i ett mail och frågat om det var riktigt.

Nu blev det lite dyrare med korten än vi trodde från början, men vi är ändå jättenöjda.
    När du bokar något kopiera allt som du tror ingår och fråga vad totalt pris inklusive "taxes" blir och skriv ut svarsmailet så ni har det för säkerhets skull, så slipper ni oförutsagda utgifter !

• Tärna-Brud

ToBee! Tack för dina svar!! Jättebra info!

Fru G-Lund: Vad roligt!! Då kommer vi nog att ses en del här skulle jag tro!!

• Willow

Fru G-lund hur mycket kostade det att boka genom Ving då?

• Tärna-Brud

Aha... Nu börjar jag fatta lite... om man går in på brostugan.hemsida.net/
    och klickar fram till "chapels" så har de olika bröllopspaket att erbjuda! Fantastiskt smidigt!

• Tärna-Brud

ToBee.... en fråga till.. hehe känner mig liiiite tjatig.

Jag kollade in det bröllopspaket som ni bokat, men det stod inget pris på just det. Vad betalade ni?
    Får man välja brudbukett? Din var verkligen superfin, helt i min smak!

• Fru G-lund

Willow
    Vi betalar strax under 30000 för 2 pers 7 nätter.. Vi åker mitt under "industrisemestern" vilket är dyrare.
    Ett byte i Chicago.Hotell Luxor.
    Men det är bara att gå in på Ving-flex och kolla. Vi flyger med SAS till Chicago sedan något inhemskt ,minns inte vilket. Om man har tur att få tag i biljetter med KLM så bli det billigare men dessa tar slut snabbt. Har även sett att man nu kan flyga via Philadelphia billigt:_)

• Fru G-lund

Tärna-brud
    När har ni tänkt gifta er?(nyfiken )

Svar på tråden Las Vegas tråd två