• halstabletten

Ni som har en budget på ca 30.000 för ca 50 pers, hur fördelar ni kostanderna?

Skulle gärna se hur andra har gjort!

(Dock vill jag helst ha svar från folk vars budget verkligen ÄR 30.000 och inte från folk som tex fått 10.000 av föräldrar och lägger 30.000 själva- det hjälper tyvärr inte mig med min budgetering)

• Svar på tråden Ni som har en budget på ca 30.000 för ca 50 pers, hur fördelar ni kostanderna?
  • Bride Aug-08

41 gäster, kanske ett par till och en budget som i dagsläget är beräknad till ca 32 000:- exlusive bröllopsresa. Kan det vara något?

Jag har ganska nyligen skrivit ner väldigt detaljerat i en annan tråd här.
    www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m1645753-1.html
    finns på första sidan en bit ner.

• halstabletten

Jag tackar och bugar! Det är precis sådant jag är ute efter!

Ser gärna fler om det är någon som har att visa upp! :)

• Cartesia

Vi ska ha 70-80 gäster och fördelar pengarna så här:

Lokal: 2500:-
    Mat: Gör själva snittar, buffé och praliner 3500:-
    Tårta: Beställer från konditori 2500:-
    Dryck: Köper från tyskland. Skumpa, vin, öl, cider, likörer, starksprit... massor av allt! 6000:-
    Dukning & servering fixar 2 kompisar: 1000:-
    Brudklänningar (vi är 2 tjejer): Får uppsydda av en vän: 2000;- för båda.
    Skor, underkläder & accessoarer: 2000:-
    Blommor: Buketter & dekoration: Syster fixar allt för 1000:-
    Inbjudningar, festprogram, tackkort etc gör vi själva 1500:- inkl porto
    Karaoke: 1500:-
    DJ: 500:-
    Fyrverkerier: 5000:-
    Ringar: 7000:- för 2 st.
    Fotografering: 2000:-

Sen tillkommer lite smågrejer som extra pynt, transport och annat som inte kostar så fasligt mycket... Bröllopsresan önskar vi oss i present!

Sammanlagt: 38 000 för 80 gäster!

• halstabletten

Mer, mer!

Det här är kanonbra, precis vad jag är ute efter!

• Midsommarbrud06

Vi blir ca 60 pers sammanlagt och har en budget på ca 30.000 plus resan 12.000.
    Lokal: 1500kr
    Mat: Gör själva buffé (mestadels kalla rätter) och efterrätt (vit chokladparfait med färska jordgubbar)4000 kr
    Tårta: Beställer från konditori 2000 kr
    Dryck: mousserande vin, rött vin, alkoholfri cider, likör till kaffet, övrig läsk 3000 kr
    Servering fixar min systers 2 kompisar: 1000 kr
    Brudklänning och hans kläder:4000+2000= 6000kr
    Frisör & smink: en kompis till min mamma fixar detta för 1000 kr.
    Skor, underkläder & accessoarer: 1000 kr
    Blommor: Min kusin är florist och fixar detta. Pris inte riktigt bestämt än men ca 500kr.
    Inbjudningar, festprogram, tackkort ska vi också göra själva. Pris ca 1500 kr.gör vi själva 1500
    Vigselring: Bara jag ska ha 3000 kr
    Fotografering: 3000 kr
    Sedan tillkommer ju andra kostnader som servetter och dukar, ljus m.m. Har säkert glömt något mer....

• gill

Vi har budget på 30... men jag har hamnat på 46!!!! Helt galet, jag måste börja skära ner....

Tips på MAT,vad går det på för 60personer med gående bord?? (har räknat 10000 på det, kanske lite högt!?)

Sen får jag tabort fotograf för 2000, får hitta nån kompis....

• halstabletten

Gill- Gör ni maten själva? Hur mycket det kostar beror ju mycket på vad ni tänker servera.

Serverar ni alkohol brukar det sluka en hel del det med, men man kan spara genom att köpa tex bag-in-box eller i Tyskland/Danmark om man har nära.

• Briderella

skrev detta nyss i en annan tråd....

ställ en liten låda med tomma CD skivor tex i baren..skriv en liten skylt att ni gärna vill ha kopior på deras bilder...man får 50 st tomma skivor för 150:- eller liknande, finns säkert billigare
    många gäster har digitalkameror med sig. och tar massor av kort.

var på bröllop förra sommaren och det brudparet hade gjort så. av 85 gäster fick de tillbaka över 40 brända cd skivor.

• Lantis

Vi kommer att ha 50 vuxna gäster och 5 barn.

Lokal: 3200
    Kyrkan: 1000-2000 (tyvärr för att vi väljer att ha en vigselförrättare som inte är med i svenska kyrkan)
    Klänning: 2900 (köpt begagnad)
    Skor: 180
    Fotograf: 3000
    Mat: Köttbuffe catering 3000
    Gör gratäng, bröd, sallad och dryck själva. Kommer inte ha någon alkohol. 2000.
    Syrran fixar tårta: 500-800 kronor
    Mamma gör bukett: 500 kronor
    Tärnklänning: 0 kronor, har redan en som passar.
    Bestman: 0 kronor har kostym själv
    Brudgummens kläder (hyr): 2000
    Ring: 2500
    Inbjudningskort (gör egna): 500 kronor, skickar dem ej utan delar ut dem själva för att slippa porto.
    Dekoration: 1000
    Placeringskort (hemmagjorda): 100
    Frisyr och smink (ordnar själv): 500
    Totalt: ca 25000 räknar med budget på 30000 för det kommer alltid oförutsedda utgifter.

• gill

halstabletten : vi har tänkt att fixa maten själva... Sen är det typ 2-3glas vin eller öl som gäller med det åker vi till Danmar för att göra! :)

Svar på tråden Ni som har en budget på ca 30.000 för ca 50 pers, hur fördelar ni kostanderna?