Inlägg från: halstabletten |Visa alla inlägg
  • halstabletten

Ni som har en budget på ca 30.000 för ca 50 pers, hur fördelar ni kostanderna?

Skulle gärna se hur andra har gjort!

(Dock vill jag helst ha svar från folk vars budget verkligen ÄR 30.000 och inte från folk som tex fått 10.000 av föräldrar och lägger 30.000 själva- det hjälper tyvärr inte mig med min budgetering)

• Svar på tråden Ni som har en budget på ca 30.000 för ca 50 pers, hur fördelar ni kostanderna?
  • halstabletten

Jag tackar och bugar! Det är precis sådant jag är ute efter!

Ser gärna fler om det är någon som har att visa upp! :)

• halstabletten

Mer, mer!

Det här är kanonbra, precis vad jag är ute efter!

• halstabletten

Gill- Gör ni maten själva? Hur mycket det kostar beror ju mycket på vad ni tänker servera.

Serverar ni alkohol brukar det sluka en hel del det med, men man kan spara genom att köpa tex bag-in-box eller i Tyskland/Danmark om man har nära.

• halstabletten

Gill- Jag tror att 10,000 är högt räknat om ni gör allt själva, fast det beror förstås på vad ni räknar in i den summan. är alkohol och tårta inräknad så kan det nog bli så pass mycket...eller åtminstone någonstans åt det hållet. Sedan beror det ju på hur många av era gäster som dricker alkohol osv.

Jag vet inte riktigt vad vi kommer att servera för mat ännu, vi har funderat på antingen örtsmarinerad fläskfilé med någon form av potatis, alt. kallskuret ifall köket där vi ska vara inte räcker till.

Vi gjorde nyårsmiddag till 11 person för något år sedan, det gick på 100kr per person och då åt vi förrätt, varmrätt (oxfilé), efterrätt och godis, chips m.m. Dessutom var pappersdukar, servetter och en mindre fyrverkeripjäs inräknat i det priset...

• halstabletten

Kabo- Ska ni inte ha fotograf?

Svar på tråden Ni som har en budget på ca 30.000 för ca 50 pers, hur fördelar ni kostanderna?