Inlägg från: Afrodite_070801 |Visa alla inlägg
  • Afrodite_070801

    Ni som har en budget på ca 30.000 för ca 50 pers, hur fördelar ni kostanderna?

    Vi har gjort en 180 vändning med vårt bröllop. ett helt annat upplägg nu. Budgeten är fortfarande 30 000 drygt. men upplägget helt annorlunda. Vi kommer ha en vigsel utomhus i ekoparken. med mottagning för alla efteråt med champagne, snittar och bröllopstårta. sen på kvällen blir det middag med våra föräldrar och syskon med respektive.
    till mottagningen bjuder vi in som det ser ut nu 53 personer och till middagen på kvällen räknar vi med att bli 18 vuxna.

    såhär ser vår budget ut nu:

    Vigselringar: 7200
    Bröllopsvit: 3000
    Brudens kläder: 2000
    Brudgummens kläder: 1400
    2 Brudnäbbars kläder: 800
    Enkel brudbukett med kallor: 400
    Blomma till näbbarns: 60
    Inbjudningar: 400
    Smink hår, fixar själv: 500
    Fotograf, 1,5h fotografering, 2 stora, 10 små fototn: 3000
    Musik: 500
    Gästbok: 98
    Champagne: 1500
    Glas, tallrikar mm engångs: 500
    Snittar: 600
    Läsk+ cider: 500
    Bröllopstårta:1600
    Middag 18 vuxna: 8000
    Tackkort: 500

    Summa: 32458

Svar på tråden Ni som har en budget på ca 30.000 för ca 50 pers, hur fördelar ni kostanderna?