• Brud 2006

Vara ifrån varandra

Jag och min blivande har varit tillsammans i snart 5 år och gifter oss i sommar. Vi har varit ifrån varandra i två omgångar om ca 5 månader per gång, först när han pluggade utomlands för tre år sedan och i höstas när jag pluggade utomlands. Då hälsade vi visserligen på varandra ett par gånger under denna tid. Precis som anne på grönkulla är det mycket lättare säger är det lättare att åka än att bli lämnad, just för att den som åker har så mycket nytt att uppleva. Mitt tips är därför att var inställd på att han kommer att vara upptagen och bli inte arg på det! Försök att sysselsätta dig så mycket som möjligt här hemma och gå inte bara och räkna dagarna tills det är över! Tänk att vad gör 3-4 månader om ni ska leva tillsammans hela livet!

Försök vara positiv, se fram emot när ni ska ses men låt inte detta hindra dig från att leva ditt liv här hemma!

Men, det ÄR jobbigt, men det funkar! Som sagt, internettelefoni typ Skype är underbart bra! Se det som en chans att stärka ert förhållande genom att klara av det istället för en risk att det inte håller! Ni klarar detta!

Svar på tråden Vara ifrån varandra