Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Bröstförminskning

Åh vad härligt!!! Hoppas det går bra!

Jag skulle oxå vilja göra det men det får bli efter man fött barn osv...

Lite lustigt. Först förstorade jag dem, sedan tog jag ut implantatet och nu vill jag istället förminska dem... Skratt...

-Lycka till!!!! :)

• pickolina

När de tog ut implantaten så öppnade de upp på samma ställe som när de la in dem så det blev inga fler ärr och de är så fina att de knappt syns längre... Å om jag skulle förminska dem tex med ankarärr, så ligger ju ärret precis under brösten då med så det blir ingen skillnad jämfört med en som förminskar med ankarärr som aldrig opererat sig tidigare... :)

• pickolina

Åh, jag har E/F nu...B/C skulle ju vara gudomligt..! Vad kul att höra att du är nöjd...

Å åter igen, stort LYCKA TILL Chokladtårtan!!!

• pickolina

Om du får det genom landstinget så kostar det bara som vanliga läkarbesök typ.. Det är dock långa väntetider, precis som du skriver. De sätt man kan få det snabbare på är att antingen betala operationen själv via privatklinik eller gå till en privatklinik som sammarbetar med landstinget. Tyvärr vet jag bara en klinik som gör det och den ligger i sthlm och man måste vara skriven i sthlm för att få komma dit.. Men jag vet flera som opererats där för landstingets räkning och de har fått operationstid inom ett par månader efter första samtalet.. Du kan ju försöka ta reda på om det finns någon privatklinik där du bor som har detta sammarbete med landstinget...

• pickolina

Sw0mp

Jag vet två st som skulle operera sig men var tvungna att vänta tills efter de fyllt 18, för att kroppen skulle växa klart. det handlade inte om deras bröst i och för sig men kan tänka mig att läkarna gärna gör så, att de inte opererar om de inte absolut måste, om man är under 18år....

• pickolina

Att operera sig så tidigt som tex när man är 16 är en ren chansning. Har man tur så växer man inget efter det men många gör det och då kan man behöva göra om operation så jag skulle nog råda alla att vänta tills 18-20 års ålder i alla fall...

• pickolina

La-Lolita

Man kan även göra ett lyft utan ankarärr.. Exakt hur man gör vet jag inte, vet bara att man gör via vårtgården... Googla på "bröstlyft" så hittar du säkert informationen. På Qvinna finns det oxå mycket och bra info samt på de olika klinikernas hemsidor...

• pickolina

Tror dock att den typen av lyft gäller när man gör ett mindre lyft. Behöver man ett större lyft så är det nog ankarärr som gäller....

• pickolina

audrie

Är inte så insatt i det men jag vet att de som förstorar brösten oxå ofta lyfter dem och då är det många som INTE opereras med ankarärr. Exakt hur det går till vet jag inte men jag har uppfattat det som att de typ skär bort bröstvårtan, drar ihop huden och dyr fast vårtan igen... Att det enda är som blir är just runt vårtan... Men jag kan vara helt ute och cyklar oxå som sagt.

Svar på tråden Bröstförminskning