Bröstförminskning
Snart så ska jag förminskan mina bröst, den 7 juni har jag tid. Det ska bli helt underbart.
Snart så ska jag förminskan mina bröst, den 7 juni har jag tid. Det ska bli helt underbart.
Åh vad härligt!!! Hoppas det går bra!
Jag skulle oxå vilja göra det men det får bli efter man fött barn osv...
Lite lustigt. Först förstorade jag dem, sedan tog jag ut implantatet och nu vill jag istället förminska dem... Skratt...
-Lycka till!!!! :)
Oj, hoppsan, blir det inte en massa är av det?
Tackar, jag var där idag hos läkaren, så nu är mitt ena bröst ritat på. Ser ju urgulligt ut, eller inte.
När de tog ut implantaten så öppnade de upp på samma ställe som när de la in dem så det blev inga fler ärr och de är så fina att de knappt syns längre... Å om jag skulle förminska dem tex med ankarärr, så ligger ju ärret precis under brösten då med så det blir ingen skillnad jämfört med en som förminskar med ankarärr som aldrig opererat sig tidigare... :)
hej, jag förminskade mina bröst, för ca 3 år sen snart.
då hade jag dd nu har ja b-c . blev jätte lycklig och nöjd. sååå lycka till, du blir nog oxå jätte nöjd.
Åh, jag har E/F nu...B/C skulle ju vara gudomligt..! Vad kul att höra att du är nöjd...
Å åter igen, stort LYCKA TILL Chokladtårtan!!!
Lycka till - förminskade för 1,5 år sedan. Det absolut bästa jag gjort! Hela mitt liv har på något sätt bivit annorlunda när man inte bara är ett par bröst...Tränar på ett helt annat sätt, så en del kilo till har försvunnit, hållningen bättre, ingen värk i axlar / nacke och man kan ha på sig vad som helst. Min blivande är dessutom överlycklig för jag numera har så fasta och fina bröst, han är också supernöjd. Så en en gång stort lycka till, både med operationen och livet den roliga shoppingen efteråt!
Vad spännande att höra. Jag hade tid inbokad i höstas då jag hade H kupa (som nu bara är en F kupa...) men jag fick kalla fötter och backade ur.
Trots att jag läser till SSK kändes det läskigt med att bli sövd och att inte ha kontroll. En annan sak som gjorde att jag avboakde var att jag inte visste hur resultatet skulle bli, vad jag skulle känna inför min "nya" kropp. Men jag har det fortfarande lite i tankarna då och måste kanske bearbeta det lite till innan jag skulle våga., Finns det inget ni blev missnöjda med som smärta efter op som ex. läkningsprocessen, ärrbildning, sänkt känsel i bröstvårta?
Terese L. Nej, jag är inte missnöjd med något, möjligtvis att jag inte gjorde det tidigare. Ärren - de ser jag inte när man tittar ned på brösten, visst finns de där under brösten, men inget jag bryr mig om. Känseln kom tillbaka fullt ut efter ca ett halvår. Mycket finar vårtgårdar dessutom då de förminskade dem en del innan de sydde dit dem igen (de plockas ju bort under operationen)Visst hade jag ont efter operationen, men det är väl normalt. Bodde hemma hos min mamma några dagar efteråt så att hon kunde passa upp på mig, var hemma från jobbet i två veckor. Kom igång med träning så fort jag fick. Promenerade mycket bara några dagar efter operationen, fick igång kroppen lite. Är som sagt mycket nöjd. När det gäller kroppen så fick jag en helt annan hållning direkt, och nu kan jag inte tänka mig hur min kropp var innan. Fråga gärna mer om du vill! Det är ju ett stort ingrepp så jag förstår oron.
lovem: Tack för ditt svar. Tanken ligger i bakhuvudet och gnager men jag känner mig inte mogen ännu.... Skulle ju egentligen gärna vilja ha lite mindre bröst men som sagt såsmåningom såsmåningom...
Jag ska göra operationen snart, har skjutit på det sen i höstas. Jag är också fruktansvärt orolig att nåt ska gå snett under operationen och är rädd hur jag ska uppleva narkosen. Det som motiverar mig är att jag har hemsk värk i kombination med att alla kläder ser förskräckliga ut på mig. Jag har skaffat massor av information om operationen och om vad andra tyckt om den. Det vanligaste missnöjet jag läst om, är att man inte förminskat tillräckligt mycket.