• Chokladtårtan

Bröstförminskning

Snart så ska jag förminskan mina bröst, den 7 juni har jag tid. Det ska bli helt underbart.

• Svar på tråden Bröstförminskning
  • ANJ

Hej! Jag vill förminska min bröst men det tar evigheter verkar det som! Jag fick tid hos en kirurg som ska kolla på mina bröst och avgöra om jag får eller inte först om 6 månader! sedan väntan på operation... det är blekinge landsting, ngn som vet ett snabbare? kostar det ngt för mig om landstinget betalar?

• pickolina

Om du får det genom landstinget så kostar det bara som vanliga läkarbesök typ.. Det är dock långa väntetider, precis som du skriver. De sätt man kan få det snabbare på är att antingen betala operationen själv via privatklinik eller gå till en privatklinik som sammarbetar med landstinget. Tyvärr vet jag bara en klinik som gör det och den ligger i sthlm och man måste vara skriven i sthlm för att få komma dit.. Men jag vet flera som opererats där för landstingets räkning och de har fått operationstid inom ett par månader efter första samtalet.. Du kan ju försöka ta reda på om det finns någon privatklinik där du bor som har detta sammarbete med landstinget...

• Chokladtårtan

Nu har jag förminskat mina bröst, gjorde det igår, så nu går jag runt och ojar mig här hemma. Pojkvännen var ju tvungen att jobba idag med, så jag får gå runt själv här.

Jag var inte nervös alls när jag skulle opereras, jag fick komma in snabbt och bli nedsövd, lite häftigt när mönstren i taken började bli suddiga. Men pojkvännen var nervös, han gick på stan under tiden operationen pågick, och han var väldigt nervös.

Men nu ska det bara läka.

• audrie

Grattis Chokladtårtan! Berätta mer om du vill Hur lång tid tog det? Låter som du mår rätt bra i dag? Övernattade du på kliniken? Själv väntar jag på operation, och är rätt skräckslagen vid tanken!

• Chokladtårtan

Jag blev sövd vid ett-tiden, vaknade vid tre-tiden igen.

Jag mår bra, och jag fick åka hem igår med, ska tillbaka på måndag och kolla upp det.

Jag har gått i iaf 10 år och velat göra den här operation, så när det väl hände så var jag inte nervös, det kändes overkligt på något sätt. Men det är bra att få det gjort, när jag är ung.

• audrie

Kul att det gått så bra, måste vara så skönt att det äntligeh är över! Har du gått via landstinget eller var det en privat plastikkirurg?

• franke

jag har börjat fundera allvarligt på att göra en förminskning, jag har 70G...
    Men är inte riskerna stora? mår du bra nu, efter operationen? är du nöjd med resultatet?
    och sen har man ju hört så många skräckhistorier om plastikkirurgi, känns det som att man kan lita på läkarna, kan dom grejen? jag vet verkligen inte om jag vågar, men det skulle vara en sån befrielse...

• Chokladtårtan

Jag gick privat, strandkliniken i Stockholm. Det gick väldigt fort att få tider, tog ungefär en månad från att jag ringde första gången, och jag var opererad.

Jag mår ganska bra, det är svullet nu, och jag kunde inte sova i sängen inatt, men soffan funkar finfint. Fast min pojkvän undrade var jag var när han vaknade imorse:)

• audrie

Låter bara bra det! Måste ju vara värt mödan att få slippa dem tror jag!

• reduktion

Hej!
    Jag ska göra min förminskning i oktober, gott om tid att tänka. Vill så gärna men är ändå tveksam och orolig. Har idag F-kupa och får C eller D.. Vill bli fri från den fysiska och psykologiska bördan, men samtidigt är ju brösten del av den kropp man fått och lärt sig leva med. Hur kommer man reagera psykologiskt, det funderar jag på. Kanske får man en ny period av identitetsutveckling/kris, kanske känner man sig inte som sig själv..? Någon på detta forum som funderat över de djupare mentala resultaten av denna operation och vill dela med sig?

Svar på tråden Bröstförminskning