Bröstförminskning
Grattis Chokladtårtan! Berätta mer om du vill Hur lång tid tog det? Låter som du mår rätt bra i dag? Övernattade du på kliniken? Själv väntar jag på operation, och är rätt skräckslagen vid tanken!
Grattis Chokladtårtan! Berätta mer om du vill Hur lång tid tog det? Låter som du mår rätt bra i dag? Övernattade du på kliniken? Själv väntar jag på operation, och är rätt skräckslagen vid tanken!
Kul att det gått så bra, måste vara så skönt att det äntligeh är över! Har du gått via landstinget eller var det en privat plastikkirurg?
Låter bara bra det! Måste ju vara värt mödan att få slippa dem tror jag!
Sw0mp: Med 100 cm över och 73 under tror jag det är 75e. Men storlekarna brukar vara väldigt olika. Bilder på ärr kan du tex få se genom att googla "breastreduction" och välj bilder.
Vet en tjej som opererade sig vid 16, och då bara forsatte de att växa efteråt! Så det är nog smart att vänta till närmare 20-års åldern för att vara säker.
De lägger oftast ärren som ett upp- och nervänt T fortfarande. Man måste ha normalvikt enligt BMI för att få opereras.
La-lolita: Det är ingen skillnad utseendemässigt, de gör ett likadant ankarformat snitt och tar bort överflödig hud. Skillnaden är bara att man inte tar bort nåt fett. Googla så hittar du info!
pickolina: Du menar nyckelhålsärr? Man går runt bröstvårtan och sedan ett snitt rätt ned, kan användas vid förminskning med. Ankarärr är absolut vanligast, så det är väl metoden kirurgerna tycker ger snyggast form. Finns lite olika metoder, men då måste man hita en kirurg som är villig att göra det och det kanske är svårt i Sverige.