• Chokladtårtan

Bröstförminskning

Snart så ska jag förminskan mina bröst, den 7 juni har jag tid. Det ska bli helt underbart.

• Svar på tråden Bröstförminskning
  • Chokladtårtan

reduktion

Jag funderade inte över det, jag var övertygad om att jag skulle bli lyckligare, och det stämde. Jag är jättelycklig över mina b-kupor. Det är det bästa jag någonsin gjort.

• pio

Jag funderar också på förminskning.
    Jag har c- eller kanske d-kupa nu och vill minska till a.

• Sw0mp

Vet nån om det finns någon ålder då man säger att brösten i genomsnitt slutar växa? Om man inte tar p-piller eller pendlar i vikt? Har 70F nu och är 15. Vill göra en förminskning så såming om men det känns onödigt att göra det före dem är färdig växta..

• pickolina

Sw0mp

Jag vet två st som skulle operera sig men var tvungna att vänta tills efter de fyllt 18, för att kroppen skulle växa klart. det handlade inte om deras bröst i och för sig men kan tänka mig att läkarna gärna gör så, att de inte opererar om de inte absolut måste, om man är under 18år....

• Sw0mp

Kollade just en "bh-guide" och enligt den skulle jag vara 75G. Eftersom att jag är 73 i omkrets så stämmer ju 75. Men G, det låter ju nästan läskigt stort ;). Vet någon om detta stämmer om jag är 100cm runt brösten?

• Sw0mp

japp, det låter ju vettigt att de inte vill operera före man är 18. Planerar inte att förminska nu. Men tänket lungt göra det någon gång i framtiden.
    Tänkte också fråga er som har gjort hur era ärr ser ut?

• audrie

Sw0mp: Med 100 cm över och 73 under tror jag det är 75e. Men storlekarna brukar vara väldigt olika. Bilder på ärr kan du tex få se genom att googla "breastreduction" och välj bilder.
    Vet en tjej som opererade sig vid 16, och då bara forsatte de att växa efteråt! Så det är nog smart att vänta till närmare 20-års åldern för att vara säker.

• lolabe

Jag opererade mig när jag var 16. Funkade utmärkt, växte inte mer sedan.

• lolabe

Angående ärren så är det nu 18 år sedan jag opererade mig (ooops! tiden går snabbt...). Ärren syns fortfarande även om de har bleknat en del. Ligger som ett upp- och nervänt T. Vet inte riktigt om de lägger ärren annorlunda nuförtiden.

• L2K

Ni som redan gjort en förminskning, hur var det med vikten? Vilka krav ställs?

Och har ni aldrig ångrat beslutet att förminska?

Svar på tråden Bröstförminskning