• Too Be  gift nu

Vårt underbara bröllop i Las Vegas (bilder och berättelse)

Då har det snart gått en vecka sedan man gifte sig och jag kan inte låta bli att kika på mina ringar (vigselring och morgongåva) titt som tätt:)

Vi flög till Vegas den 5 Maj och vilken underbar stad det är ? vi vill redan tillbaka dit.
    V hade ett par dagar med vila, sevärdheter, pool och sol innan dagen D var inne.

Morgonen den 8 Maj så vaknade vi i vårt hotellrum på Treasure Island klockan 8,00 på morgonen och kände hur det pirrade i magen.
    I dag var ju dagen som vi har planerat i månader äntligen här.

Vi gick ner till restaurangen och tog en snabb frukost innan min (nästan ) man tog med mig till det stora köpcentrat som låg över vägen och in till en juvelerare.
    Han ville att jag skulle välja ut vilken ring som jag ville ha i morgongåva eftersom den ska sitta på mitt finger :)

Kl 13,00 var vi tillbaka på rummet och började vanka runt i väntan på att killen som skulle sminka mig och sätta upp håret skulle komma.
    13,50 kom James från företaget Glamsquad och knackade på ? han var verkligen duktig och visste var han gjorde för det tog inte mer än 40 minuter för honom att fixa till mig och det höll hela dagen !

Sedan när han hade gått så var jag lit lugnare medans Marcus blev ännu nervösare av att se mig tillfixad;) och när klockan sedan var 15,10 så kunde vi inte vänta längre utan tog på oss brudkänning och kostym.
    Sen var det bara att vänta igen tills klockan blev 16,00 och då ringde limo-cahuffören Manny och sa att vi kunde gå ner.
    När vi stod och väntade kom det fram en hel del amerikanare och gratulerade oss och gav mig komplimanger ? kändes nästan som man var någon slags filmstjärna:)

Sedan kom limon och Manny körde ut oss på väg mot Valley of Fire ? vi gjorde ett kort stopp på ett motell ifall vi ville gå på toa innan. Där var vår videofilmare och fick med oss för första gången på film:)
    Sedan fortsatte vi ut till The Arch i Vally of Fire och träffade vår präst Shirley och fotografen Eduardo som tog några snabba kort under The Arch innan cermonin började.

Sedan var vi där ? det som vi väntat på.

Shirley började med ett indianordspråk om kärlek eftersom vi var på indianland och vigde oss sedan till man och hustru ? det var helt underbart vackert att gifta sig med den man älskar ute i det fria i den underbara omgivningen.
    Marcus var så rörd att han nästan grät, medans jag var så lycklig att jag nästan började skratta:)

När vigseln var över så tog Eduardo mer kort på oss där och i en röd grotta och ute i landskapet ? sedan åkte vi vidare till klippformationen Three Sisters.
    Där hade Shirley dukat upp stora räkor, olika smörgåsrullar, ostar, frukt och annat gott till oss som vi gladeligen tog emot efter all nervositet hade släppt.

Vi fick sedan skåla i champange, skära tårtan och mata varandra ? dock inte versionen där man kletar in det i ansiktet på varandra:)

Sedan skulle vi fotas igen ? först när vi dricker champange ute i öknen vid några klippor och sedan 15 meter upp på en liten klippa som man fick kravla upp till i sin stora klänning ? bilderna blev dock jättebra så det var värt mödan.

Efter allt åkte vi tillbaka med limon och var äntligen man och hustru och vi firade först ute på stan och senare på hotellrummet:)

Här kommer lite bilder ? dom första och dom två sista bilderna har vi tagit själva:

marcus.annelie.dinstudio.se/text_layout_2_T8_R4.htm

• Svar på tråden Vårt underbara bröllop i Las Vegas (bilder och berättelse)
  • Too Be  gift nu

Blivande Fru
    Tackar !
    Ja,vi är jättenöjda med bilderna - det roligaste är att en del tror att det är i en studio !
    Lite skillnad mot verkligheten - vi är ju mitt ute i öknen:)

smartiz
    Visst vill man tillbaka !
    Synd att man inte kan åka direkt igen !!:)

• kela81

TooBe-ja Varför ska det vara så? Man skulle väll bara kunna fara dit lite nu och då som man vill

• mulan

Bild nummer 19 är så otroligt kool, vilken känsla! Grattis!

• Too Be  gift nu

smartiz
    Precis vad jag tycker !
    Det är väl bara att börja läggar sina slantar på hög nu :)

Miscpony
    Tackar !
    Det var verkligen jättehäftigt !!

mulan
    Tackar !
    Ja, vi var ca 15m upp på en liten klippa och min klänning höll på att dra iväg som en fallskärm med mig:)

• annaglitter

TooBe
    Ni var verkligen jättefina!!
    Jag skrattade lite åt dina "snygga" skor som stack fram där ni satt och åt ;)

De ser bekväma ut iallafall :D

• Tärna-Brud

ToBee vad kostade ert bröllop inkl. resa? (Typ allt utom era kläder, ringar och fickpengar)
    Det var underbara bilder, och precis ett sådant bröllop skulle vi vilja ha!

Ni andra som gift er får också gärna berätta om era bröllop och vad det kostade.
    Intressant att få veta på ett ungefär vad det kan kosta. Det finns ju massor med sådan info. i många andra trådar som handlar om bröllop i sverige...

kram

• Too Be  gift nu

annaglitter
    Ja, eftersom vi sprang runt på klippor fram och tillbaka så hade jag ombytesskor med mig - fotografen fick dock med dom också :):)

• Too Be  gift nu

Tärna-Brud
    Flyg, hotell, hår och smink, marriage licens och marriage certificate, bröllopspaket(med allt möjligt innehåll som limo,bukett,foton, mat,tårta, album, ram, champangeglas mm.)
    kostade runt 50000kr - dock hade vi kommit mycket billigare undan om vi bokat resa över nätet, annat hotell eller annat paket.
    Men i och med att det bara var vi två och vi ville göra något speciellt så valde vi detta och vi är så himla nöjda !!
    Det var verkligen ett "en-gång-i-livet" upplevelse !!

• Cattis28

Åh, herregud, vilka fina bilder. Vilket äventyr ni fått vara med om. Riktigt storslaget. Man blir allt lite avis på det storslagna konceptet. Stort lycka till i framtiden till er båda. Ni var jättefina!!

• Too Be  gift nu

Cattis28
    Tack så mycket !
    Det var verkligen en upplevelse - helt underbart var det där ute i Valley of Fire och Las Vegas var en kanon-stad !
    Är så glad att vi hade fotografen och en som videofilmade oss så vi kan titta och minnas !

Svar på tråden Vårt underbara bröllop i Las Vegas (bilder och berättelse)