• Too Be  gift nu

Vårt underbara bröllop i Las Vegas (bilder och berättelse)

Då har det snart gått en vecka sedan man gifte sig och jag kan inte låta bli att kika på mina ringar (vigselring och morgongåva) titt som tätt:)

Vi flög till Vegas den 5 Maj och vilken underbar stad det är ? vi vill redan tillbaka dit.
    V hade ett par dagar med vila, sevärdheter, pool och sol innan dagen D var inne.

Morgonen den 8 Maj så vaknade vi i vårt hotellrum på Treasure Island klockan 8,00 på morgonen och kände hur det pirrade i magen.
    I dag var ju dagen som vi har planerat i månader äntligen här.

Vi gick ner till restaurangen och tog en snabb frukost innan min (nästan ) man tog med mig till det stora köpcentrat som låg över vägen och in till en juvelerare.
    Han ville att jag skulle välja ut vilken ring som jag ville ha i morgongåva eftersom den ska sitta på mitt finger :)

Kl 13,00 var vi tillbaka på rummet och började vanka runt i väntan på att killen som skulle sminka mig och sätta upp håret skulle komma.
    13,50 kom James från företaget Glamsquad och knackade på ? han var verkligen duktig och visste var han gjorde för det tog inte mer än 40 minuter för honom att fixa till mig och det höll hela dagen !

Sedan när han hade gått så var jag lit lugnare medans Marcus blev ännu nervösare av att se mig tillfixad;) och när klockan sedan var 15,10 så kunde vi inte vänta längre utan tog på oss brudkänning och kostym.
    Sen var det bara att vänta igen tills klockan blev 16,00 och då ringde limo-cahuffören Manny och sa att vi kunde gå ner.
    När vi stod och väntade kom det fram en hel del amerikanare och gratulerade oss och gav mig komplimanger ? kändes nästan som man var någon slags filmstjärna:)

Sedan kom limon och Manny körde ut oss på väg mot Valley of Fire ? vi gjorde ett kort stopp på ett motell ifall vi ville gå på toa innan. Där var vår videofilmare och fick med oss för första gången på film:)
    Sedan fortsatte vi ut till The Arch i Vally of Fire och träffade vår präst Shirley och fotografen Eduardo som tog några snabba kort under The Arch innan cermonin började.

Sedan var vi där ? det som vi väntat på.

Shirley började med ett indianordspråk om kärlek eftersom vi var på indianland och vigde oss sedan till man och hustru ? det var helt underbart vackert att gifta sig med den man älskar ute i det fria i den underbara omgivningen.
    Marcus var så rörd att han nästan grät, medans jag var så lycklig att jag nästan började skratta:)

När vigseln var över så tog Eduardo mer kort på oss där och i en röd grotta och ute i landskapet ? sedan åkte vi vidare till klippformationen Three Sisters.
    Där hade Shirley dukat upp stora räkor, olika smörgåsrullar, ostar, frukt och annat gott till oss som vi gladeligen tog emot efter all nervositet hade släppt.

Vi fick sedan skåla i champange, skära tårtan och mata varandra ? dock inte versionen där man kletar in det i ansiktet på varandra:)

Sedan skulle vi fotas igen ? först när vi dricker champange ute i öknen vid några klippor och sedan 15 meter upp på en liten klippa som man fick kravla upp till i sin stora klänning ? bilderna blev dock jättebra så det var värt mödan.

Efter allt åkte vi tillbaka med limon och var äntligen man och hustru och vi firade först ute på stan och senare på hotellrummet:)

Här kommer lite bilder ? dom första och dom två sista bilderna har vi tagit själva:

marcus.annelie.dinstudio.se/text_layout_2_T8_R4.htm

• Svar på tråden Vårt underbara bröllop i Las Vegas (bilder och berättelse)
  • Too Be  gift nu

Theannapanna

Tackar !

Ja, omgivningarna var nästan overkliga - man kunde nästan inte ta in hela landskapet för det var så otroligt vackert.
    En på jobbet sa när hon så bilderna att kulisserna såg så verkliga ut:):)
    Ja - det var snällt av fotografen att ta med mil och mil av ökenkulisser till oss:)

Om ni kan så rekommenderar jag verkligen en resa till Las Vegas - stan är helt otrolig och vi kommer med all säkerhet att åka dit igen när vi får råd !!

• Too Be  gift nu

Nu har jag uppdaterat vår sida med fler bilder och lagt ut en länk där man kan se alla bilder direkt.
    Kom på att det var rätt jobbigt med länkar till varje bild:):)

• Fru G-lund

Hejsan TooBe
    En fråga ang din frisyr på bröllopet.
    Diademet och pälorna som du hade i håret var det något du hade med dig eller fixade frisören dom?

• Too Be  gift nu

Fru G-lund
    Jag hade dom med mig - tiaran från Tradera och pärlorna från där jag köpte bröllopsklänningen.
    Sedan visade jag bara en bild på hur jag ville ha håret - där har modellen en tiara.
    Pärlorna satte han sen lite här och där i håret.

• Fru G-lund

Snyggt blev det tycker jag.
    Mitt problem är att jag har lugg..
    Har inte hittat någon snygg frisyr som jag tycker passar.Så är det någon som har något tips så blir jag glad

• Miemie

ToBee,

Kul att se era foton. Ser ut som om det blev lyckat!

Vår gamla tråd är ju stängd så jag har inte sett någon annans foton od..

Vi är jättenöjda med vårt "bröllop" i Peking. Det blev superlyckat!

Här kommer lite bilder från vår vigsel..www.resedagboken.se/Default.aspx&userId=102591&section=blog&entryId=702402&journeyId=95199

• Too Be  gift nu

Miemie
    Hejsan !
    Kul med besök från lite andra utomlandsbrudar:)

Era bilder såg jättemysiga ut !
    Allt från din asien-inspirerade klänning till alla dom matchande västarna - jättesnyggt !!
    Ser fram emot att se fler bilder på er om ni lägger ut fler !
    Vilken tur att allt löste sig med datum innan så att ni fick vara med om detta !!

Nu är vi fruar !!

• Emma 06

Helt otroligt vackra bilder!!
    Fantastiskt fina ni var! Förstår att det var en häftig upplevelse. Jag blev väldigt förtjust i din brudklänning. Vad är det för märke och nr på den?
    Grattis,grattis till att blivit fru och man!

• Too Be  gift nu

Emma 06
    Tackar så mycket !
    Ja, det var en verklig upplevelse att leva länge på:)

Klänningen är en Venus Bridal - Angel & Tradition, nrAT159.
    Får se om länken blir rätt:
    www.venusbridal.com/cgi-bin/description.asp&dressline=AngelTradition

Jag höll länge på att leta på hemsidan efter min klänning - tills jag såg att detta var min klänning, bara att det är röda broderier på den på bilden:):)
    Fast jag tycker att klänningen var mycket finare i verkligheten än på deras hemsidas bilder !!

• Emma 06

Tack för hjälpen TooBe!
    Jag har letat länge utan att hitta ngn klänning jag verkligen gillar. Jag har sett din klänning i rött innan tror jag. Får man fråga vad du fick ge för din klänning och om den går att få tag på i Sverige? Tack på förhand / Emma

• Too Be  gift nu

Emma 06
    Ja, visst - det är bara att fråga:)

Den finns i Sverige och jag köpte den i Växjö för 5100kr - det var den första jag provade och sedan var det ingen annan som dög:)

På den här länken ska butiker som säljer Venus Bridal ligga (om jag får med rätt länk):
    www.venusbridal.com/cgi-bin/vStoreResult.asp

• Liebchen

WOW, vissa av biderna ser verkligen ut som om dom skulle vara tagna direkt ur en bröllopstidning. Så härliga, lite avundsjuk faktiskt.....

• Too Be  gift nu

Liebchen

Kul att du hittade min gamla tråd:)

Tackar så mycket !
    Det var lika härligt att vara där som det ser ut.

Svar på tråden Vårt underbara bröllop i Las Vegas (bilder och berättelse)