Bästa p-medel, p-piller?!?!?!
Jag är skeptisk till allt med hormoner. Alla jag känner utom en eller två har slutat med det pga alla biverkningar.
Jag är skeptisk till allt med hormoner. Alla jag känner utom en eller två har slutat med det pga alla biverkningar.
gill
Personlighetsförändringar och minskad sexlust är vanligast (som jag känner folk som haft då), men även vestibulit, foglossning och mjölk i brösten har förkommit (mjölk dock bara en).
Nu har jag spiral (koppar) och trivs med det.
AM
Tvärtom är det väl, minipillren innehåller ju gestagen som är ett konstgjort gulkroppshormon som styr menscykeln/ägglossningen. Också det som ger humörsvängningar.
AM
Man kan säga att OM du får humörsvängningar så beror det på gestagenet, inte östrogenet. Det jag säger ;). Och det är gestagenet som är det konstgjorda gulkroppshormonet som påverkar ägglossningen. Minipiller innehåller inte östrogen.
gill
Det går för det mesta fint att få spiral även om man inte varit gravid. Skulle vara roligt att veta skälet till varför barnmorskor så gott som undantagslöst föreslår p-piller i första hand.
gill
Testa på bara, hoppas det funkar =). Finns ju många som det funkar finfint för.
För mig funkade det inte alls, och ändå ville de testa sort efter sort... till slut fick jag själv leta reda på information om kopparspiral, som jag har nu och mår bra med. Man tycker att nån som har betalt för det kunde ha föreslagit spiral.