• gill

Bästa p-medel, p-piller?!?!?!

Nu när jag gifter mig o hamnar i en säker relation vill inta han ha kondom... Jag ska för allt i världen inte ha barn och har funderat på P-piller, SNÄLLA, berätta era erfarenheter och ge mig tips så jag kan välja rätt p-medel!

TACK!

• Svar på tråden Bästa p-medel, p-piller?!?!?!
  • gill

tattar-Emma : vad är "alla biverkningar" som dina vänner har haft?

(har ju bara läst om vilka man KAN få, vill veta vilka som kommer irl.)

• gill

Nyfiken gul , nu fru : Vilket upplevde du som bästa av spiral o p-piller....

SJÄLVKLART vet jag risken att det inte finns 110% säkerhet. Men hellre 99 än 94 (:

• gill

Pepparmyntan : Sker rådgivning hos gyn.? Kostar det som ett läkar besök?

• gill

Swing : jag har funderat på spiral. Men jag har anlag för riklig mens samt så är han rätt "stor" vilket gör att jag får lustiga ideer om storlek + metallspiral = ONT (?)

• gill

CPH : Jag missade det när jag fyllde 24 för några månader sen... Men jag ska ringa o boka in ett besök!

Men jag vill endå ha personliga erfarenheter och tips!

• gill

Tack för alla som engagerar sig! :)

Skriv gärna o berätta mer... (ska boka tid för rådgivning!)

• gill

Swing : Tack! Ska ta med mig allt ni har berättat när jag går till läkarenaaaaa7barnmorska... Så skönt med ju mer fakta man har!

• gill

p-ring...

någon som testat??

• gill

A.M. : Okey,, jag jag vill inte ha nå bulle i ugnen ännu ;) Funtar på lite allt möjligt nu, prata m barnmorskan o hon gjorte mig bara mer vilsen :(

• gill

Pepparmyntan : Tack... har kollat där lite innan, o blev inte mycket klokare :)

• gill

minipiller är för dom som har blodpropp i släkten(bla.) och som inte kan ta p-piller...

• gill

Mimsan75 : Men spiral sätts väl inte in om du inte vart gravid? BM sa att P-pillervar det säkraste! om man inte vill leva i avhållsamhet ;)

• gill

Om du tarditt p-piller REGELBUNDET som man ska så är det 99% men däremot allt gummi är 94%... Det är det jag vet...

• gill

Tack.. hehe... jag ska börja med yasmin så fort mensen drar igång...

• gill

tattar-Emma : jo precis... jag sa att jag ville ha det säkraste skyddet o att jag funderat på p-piller... så var receptet skrivet. hann knapps säga att jag har problem m acne innan hon tänkte två sekunder, kladda över o skrev ut ett nytt recept... men men, nu är det bara att hoppas o be till gud att det ska funka :)

• gill

picachu : har oxå funderat på gummi... mne eftersom både det o pessar harsörre graviditets risk så väljer jag nu att chansa o hoppas det går vägen...

Jag berätter sen om jag blir nå månster eller inte ;)

• gill

Själv har jag precis gått igenom första karta m p-piller o mår än så länge tåppen tåppen:)

Svar på tråden Bästa p-medel, p-piller?!?!?!