• Cat-06

November!

Hej! Äntligen min tur också! Har bokat kyrka och lokal till den 11/11-06! Någon mer som gifter sig då?

• Svar på tråden November!
  • Novemberbrud06

Här är en till som gifter sig 11/11-06!!
    Har du kommit långt i planeringen?
    Jag har bokat kyrka, lokal, hår/smink, klänning, skor, saker till inbjudan, viss bordsdekoration...

Kul med några fler som inte gifter sig under sommaren!
    Vilken kyrka? Vi gifter oss i Vallentuna kyrka. ;)

• Cat-06

Grattis! Njae, har väl bara bokat kyrka och lokal...men planerar hela tiden.. Hår/Smink är klart också iof, gästlistan behöver finslipas, ganska ordentligt faktiskt... Ska titta på klänning nästa vecka, har inte en aning om vad jag vill ha egentligen! Vi gifter oss i Elleholms kyrka, utanför Karlshamn i Blekinge.

• Novemberbrud06

Det är mycket att planera men roligt! Det har hänt en massa tråkiga saker i vår närhet, men nu känns det som om vi kan börja blicka frammåt igen och ta tag i planerna med glädje!
    Vi funderar just nu på om vi ska köpa ring från vigselbutiken.se eller inte...

Jag ska ha en maggie sottero klänning, och min blivande mörk kostym.
    Igår fick jag hem en ev. tärnklänning - ska bli spännande att se om tärnan vill och kan ha den... (vi träffas nästa helg)

Har ni nåt färgtema? Vi har vinrött, guld och creme

• Cat-06

Vad bra att det känns bättre nu!

Åh,Maggie Sottero, vilken modell ska du ha på klänningen?

Har lutat lite åt vinrött/champagne som färgtema, men vi har inte bestämt oss ännu.

• Novemberbrud06

Modellen heter Marni (om jag kommer ihåg rätt!) När jag köpte den var det precis så att jag kunde ha den, så nu kör jag och sambon en viktväktarna. (började i måndags - men än så länge känns det bra! )

Vinrött och champagne blir fint! Jag vet, det är svårt att bestämma sig.

• Cat-06

Jag vill ha en Ava (Magie Sottero) ... och gick med i Aftonbladets viktklubb förra måndagen... Ska försöka gå ner 5 kg, i god tid innan, men det är svårt att bli riktigt motiverad, känns som att man har sååå gott om tid... så jag kan ta en kaka till kaffet här på jobbet...

• Novemberbrud06

Känner igen det där... "det är ju ändå 6 månader kvar, så jag kan ju äta en pizza/godis/kakor mmmm"..;) Fast jag ska gå ner ca 13 kg... Men nu är vi ju på rätt väg!

• Cat-06

Jag lyckades precis skippa kakan till fikat!! Har du gjort inbjudningar själv, eller beställt?

• brud 11/11

jag e oxå 11/11 brud.. gifter oss i sälen men kommer från malmö

• Cat-06

Se där ja, nu är vi några stycken iallafall! Har du planerat mycket?

• Novemberbrud06

Jag ska göra inbjudningarna själv, men har inte börjat än.... Har en låda med en massa saker från Panduro liggandes hemma :)
    Själv då?

• Cat-06

Jag är såååå dåååålig på att pyssla, har en tendens att göra sånt jättefort och jätteslarvigt... Å andra sidan har jag blivit väldigt inspirerad av andras egenhändigt gjorda kort här...

• jalf

Åååå...vad många det var som gifter sig den 11/11!
    Ska bli roligt att ha fler att prata planering med.
    Vi är färdiga med klänningarna till mig och döttrarna, festlokalen + kyrkan är bokad, drycken till festen färdig. HAr varit idag och tittat på västar till blivande. Och jag har bestämt mig för ring, men inte köpt den ännu.

• Majuutschi

Vi ska oxå gifta oss 11/11.. Bara 4 månader kvar nu. Vi har knappt gjort något än. Men vi har iaf bokat kyrkan o det är ju det viktigaste. O så är tyget till min klänning köpt. Min sambos bror ska kolla upp en lokal (vi bor inte där vi ska gifta oss), som vi har tänkt vi ska ha festen, under denna vecka.

• Cat-06

Hur går det för er alla? Har lyckats köpa klänning! Jättenöjd!! Försöker göra egna inbjudningar...Går mindre bra..

• Novemberbrud06

Jag ska också göra egna inbjudningar, har en så länge bara gjort ett första utkast.
    Ska ta tag i det där på semestern.
    Idag ska vi beställa ringarna! (vi ska byta ut förlovningsringarna)

• May8

Hej

Ska också gifta mig 11/11. Vi har bokat festlokal, kyrka, och börjat skicka inbjudningarna. Sen så är tyget köpt till klänningen, längre än så har vi inte kommit.

Vi kommer att ha färgerna vitt, silver och grönt.

Kul att fler gifter sig i november.

Åker ni på bröllopsresa, och vart?

• Cat-06

Vi har tänkt vänta med "riktig" bröllopsresa till våren, men däremot åka till Köpenhamn några dagar själva, utan barnen, dagen efter vigseln. Har börjat titta på ringar också - vilken djungel... Vill ha sååå många...

• Liz71

Det är den 4:November som gäller för oss!
    Tyvärr så har jag varit "periodare" vad det gäller planeringen. Har inte funderat så mycket på bröllopet på ett tag, men nu börjar jag få lite lätt panik. Mycket kvar att fixa! Nåja, det är 3 månader kvar. Klänningen/festlokal/meny/frisör/kyrka/solist/brudfölje/fotograf osv är ordnat, men det är fortfarande mycket kvar att göra. Alla dessa små-saker som man kanske inte annars tror ska ta sådan tid att få till, är rätt så tidskrävande. Tack & lov för tipsen på BT!

Svar på tråden November!