äktenskapsrådgivning
Hej Svarta Malin,
Kan absolut rekommendera att ni besöker familjerådgivningen, har inte själv varit hos just dem men för ca 2 år sedan var jag på väg in i en utmattningsdepression, då hade jag och min m2b väldigt svårt att förstå varandra, vi bråkade om allt o alla och "fastnade" liksom i det beteendet, jag sökte hjälp för jag trodde ett tag att jag höll på att bli "tokig" orkade ingenting, tyckte alla var "korkade" somm inte förstod mig etc. Efter ett par enskilda samtal tyckte terapeuten att även min sambo skulle komma med, då han hade insett att våra problem till största del bestod i att vi prioriterade/planerade vår vardagssituation galet.
Det räckte med ett besök tillsammans, det var skit jobbigt i ca 1 vecka efter besöket, pga att vi inte sett varandras behov på rätt sätt. Min sambo hade inte heller tagit till sig mina "rop på hjälp" och fattade inte förrän terapeuten berättade i vilket "dåligt skick" jag var och vad som skulle hända med mig om vi fortsatte som vanligt.
På ngt konstigt sätt är det ibland lättare att tillsammans med ngn utomstående som är med och diskuterar förstå varandra bättre.
När vi had efått smälta vad som hade sagts under det där enda tillfället så löste sig det mest faktiskt.
Önskar er lycka till