Inlägg från: sweet saint |Visa alla inlägg
  • sweet saint

Min sambo har kört över mig i bostadsaffär - tips och råd!

usch.. snacka om att vilja ha säkerheten för sig själv!!! Vet inte mycket om sånt men om banken går med på att han står ensam som låntagare så måste det väl se ännu bättre ut om man är två???????
    Detta skulle jag aldrig gått med på då jag vet vad som kan hända vid ev separation!
    Enkel människa som jag är så tror jag inte på hans snack..... kontakta en bankman själv för att får reda på regler!

• sweet saint

hmmm. detta låter inte trygg för din del.. Går du med på att inte få ett öre..? vad händer om ni 1000 barn och du ska ha vårdnaden??? det kostar....

"anar ugglor i mossen"

• sweet saint

håller med smurfen.. tar han lånet under dessa villkor ska du inte hjälpa honom att betala hans lån heller....
    Du måste ha lite fördelar när ni skriver på!!! Tex att om ni separerar och han står på huset så behöver du inte hjälpa till m pengar vare sig det är räkningar eller med lånet.. möblerna ska ni dela redan nu så du inte står tomhänt i en ny lägenhet och han har ett hus som ni delar betalningen på, möbler som är inköpta ihop som han tar.. bil.. rättvist ska var rättvist. han kör verkligen över dig!

*varningslampor*

• sweet saint

det kan man förstå!!!!
    Och det är väldigt synd att en dröm ska få hinder pga att en av er bara vill rädda sig själv. Att försöka luras på detta sätt är inte särskilt talande för framtiden Vi får hoppas att han fattar vad det handlar om! Det är ju en förtroende fråga också.
    Hoppas ni ordnar upp det och att du fortsätter stå på dig!

bra gjort och jag hoppas att han tar rätt beslut!

• sweet saint

det tragiska i detta "fall" är ju att kärleker överspolas av pengar och sin egen säkerhet. Att prata igenom hur man vill ha det ifall förhållandet skulle ta slut är ju jättebra, det sparar många tråkiga diskutioner om/när det väl händer, men att vilja gardera sig så mycket som din sambo just gjort tycker jag tyder mer på en affärsuppgörelse nästan. Sånt är jättetråkigt tycker jag.
    jag o min sambo ska gifta oss om en månad och vi har pratat massor om vem som ska ha vad ang. möbler exempelvis och vi är helt överrens. Min sambo har även arvspengar, som skulle bli hälften mitt vid skiljsmässa. Men vi är båda överrens att skulle vi bryta upp så har jag ganska åsikter om att han behåller de pengarna (hans mammas pengar som gick bort då han var 6 år), eftersom det är hans mammas försäkran att han får en bra "start" i livet. Det skulle för mig skännas smutsigt att ta de pengarna bara för att det är min "rätt". Vi skiver inte ett äktenskapsförord innan vigseln, utan gör det efter då vi tll 100% vill att äktenskapet ska stå för kärlek, så vi gör det efteråt. Det känns väldigt rätt att göra så. Däremot så har vi pratat igenom allt så för oss finns redan "avtalet". Med detta vill jag också poängtera att min blivande absolut inte är snål, men väldigt mån om sina pengar, så när jag sa hur jag ville göra allt så var det ingen protest från hans sida utan bara "det blir bra det".. Att härja såpass mycket som din sambo gör är lite väl extremt och jag är övertygad om att du tar rätt beslut vad som än händer mellan er! Det bästa skulle vara om han la alla kort på bordet och berättade varför han är ute efter att skydda sig själv, men struntar i vad som händer med dig. Inte särskillt omsänksamt!!!
    Hoppas att ni på nåt sätt kan bygga upp erat förtroende igen... det går att göra det, men då måste han lägga manken till! Älskar han dig och VET att U R the ONE så gör han det!!!

Fortsätt att vara en förebild för dig själv!!!!!

Svar på tråden Min sambo har kört över mig i bostadsaffär - tips och råd!