• MysEtt

Min sambo har kört över mig i bostadsaffär - tips och råd!

jag hade inte varit glad om det hade hänt mig eftersom detat inte var något som ni kommit överens om Han har helt gått bakom ryggen på dig. Från början var det tänkt att ni skulle gå in med lika mycket pengar i bostadsrätten?
    Jag kan ha förståelse över att han vill skydda det han gick i med i lägenheten men inte att Ni inte pratat om detta innan och varit överens

*kram på dig*

• MysEtt

Hände saker medans jag skrev
    DU skall inte betala några räntor eller amoteringar på lånet eftersom (om) du inte har (får) någon äganderätt i lägenheten Håller med övriga låter helt skumt särskilt med tanke på att ni kommit överens om att skriva avtal om att hans kontantinsats även skall vara hans sedan dock är lånet hans och det skall du inte betala av på för vad vinner du på det?

• MysEtt

Tycker det är starkt av Dig att stå upp för Dig själv - det måste man göra för annars förlorar man sig på vägen. Förstår att det känns svårt inför framtiden - hoppas det löser sig Och du kommer alltid komma ihåg att Du stod upp för Din rätt.

Skickar lite kramar till Dig

• MysEtt

Skickar flera kramar till Dig och håller med om att det är bra att Du står upp för Dig. Och det är sant - Du kommer träffa någon för Dig som tar allt detta för självklart. Bamsekramar till Dig och tänk att det är väldigt bra med sådana här forum just för att man inte känner varandra.

• MysEtt

CareBear : måste säga nåt OM du äger en lgh med lån och räntor och någon flyttar in till till dig skall inte denna person betela annat än hyreskostanaden eftersom resten är din egen skuld Säljer du med vinst = bra Säljer du med förlust = dåligt men det gäller endast dig. Och som tidigare sagts avtalar man bort sambolagen har du endast rätt till det som du själv köper.

OM dem skall göra slut eller inte kommer troligen i alla fall inte bero på en "bagatell" utan på mer än så Hur samtalen avlöpt vet vi inte

Svar på tråden Min sambo har kört över mig i bostadsaffär - tips och råd!