• CareBear

Min sambo har kört över mig i bostadsaffär - tips och råd!

Antagligen var ju inte er kärlek så stark från början om den tar slut pga av en sån här "bagatell".

Förstår väl att du tyckte han gjorde fel från början men att behöva avsluta förhållandet pga av det tycker i alla fall jag är drastiskt.

Förstår även honom till viss del som ju skulle peta in pengar från sin lgh försäljning i ert boende. En bättre lösning hade kanske varit att han ägde en procentuellt sätt större del av lgh som motsvarar det han skulle lägga in kontant?

Ni behöver inte bli upprörda nu flickor över att det kan finnas de som har andra åsikter. Sen kan det väl vara kul att få en mans åsikt eftersom 9/10 här här är tjejer som håller med varandra oavsett vad det gäller.......

• CareBear

ha ha ha

Ok jag ekänner. Jag skumme igenom det mesta men missade väl ett par viktiga saker....sorry.

Klart att han ska betala alla lån och amorteringa själv om han ska stå själv som ägare. Inget snack om saken. Sen såg jag inte att trådstartaren erbjudit säg att skriva nåt kontrakt om de kontantpengar som han skulle lägga in.
    Det var riktigt dåligt och jag förstår att hon blev arg/besviken.

Jag skulle kanske inte gå så långt att det är det samma som att vara otrogen.
    Och herre gud vad alla här msåte vara ärliga som ALDRIG nånsin dragit en lögn för er partner. Kan ju säga att min fru har ljugit för mig om saker som gjort mig både förbannad och besviken men inte har jag ens tänkt tanken på att skilja mig. Om man tycker det är helt ok att lämna nån pga av en lögn så kanske man inte borde gifta sig alls......Och NEJ med det är det INTE sagt att det är OK att ljuga för det är det inte.

• CareBear

Pickolina

Ärligt talat. Om du inte kan ta NÅN lögn oavsett strl och anledning i ett förhållande utan att bryta upp så kommer du nog leva ett långt ensamt liv är jag rädd för.

Som jag skrev innan.Lögner är inte ok men att bryta upp oavsett vad lögnen handlar om är ju löjligt. Jag skulle förresten aldrig stanna vid en otrohet men förstår samtidigt dem som väljer att gå vidare om kärleken är stark.

mimikry

Ekonomisk katastrof?? Du menar att hon skulle vara med och betala deras boende men inte skörda frukten vid en ev försäljning med hög vinst? Även om det hade varit tråkigt för henne kan jag knappast se det som en "katastrof". I så fall kan man väl säga att alla som betalar höga hyror och inte har insatslgh också hamnat i en "ekonomisk" katastrof......

• CareBear

Pickolina

Du förtydligade dig bra med det det du skrev INNAN det inlägget med alla utropstecken.....(skriker du?)

mimikry

Hmm jag är säker på att jag varit här längre än dig och har skrivit i tonvis av trådar under olika namn. Att du förutsätter att jag är här för att "tjafsa" bekräftar ju bara att man inte får ha en avvikande åsikt här. Helst ska alla tycka likadant och hålla med varandra oavsett vad det gäller.
    Och NEJ jag tycker inte det låter som en "ekonomisk katastrof" att betala räntor och lån och gå miste om vinsten vid försäljningen även om jag så klart fattar varför hon inte går med på det. Ang gardiner, möbler osv som man köper tillsammans så har man rätt till hälften av de sakerna oavsett vem som äger lgh......

• CareBear

ha ha ha ha ha kul slutsatser ni drar om mig tjejer men det bjuder jag på.....

Miss Cee

Ok missade att han ville skriva bort hennes rätt till deras gemensamma inköp till lgh. Givetvis inte rätt.

tattar-emma

Sa aldrig att JAG skulle förlåta och gå vidare eller......? Sen är det väl lite halvtröttsamt att behöva svara på saker skrivna i en annan tråd som inte ens hör till ämnet men men......Problemet med intmrakning och huruvida jag skulle lämna min fru eller inte existerar ju inte eftersom hon ju uppenbarligen av egen fri vilja väljer att göra det. Sen var jag väl knappast ensam om mina åsikter ang rakning (Pickolina) men det är väl så klart mer tacksamt att pika mig som är man......= )

Hmmm det är ändå sååå komiskt. Då och då dyker det upp trådar i stil med "Var är alla män?" där tjejer diskuterar hur kul det hade varit med lite mer män här men sanningen är ju och har alltid varit på Bt att ingen är intresserad av en mans åsikter så länge de inte är exakt samma som kvinnans........So whats the point?

Ps: Nej ni blir inte av med mig så lätt....

Svar på tråden Min sambo har kört över mig i bostadsaffär - tips och råd!