• mimikry

Min sambo har kört över mig i bostadsaffär - tips och råd!

Vill bara skicka en jättekram till dig Carisma!!!
    Jag har suttit trollbunden och sträckläst hela tråden, och varit orolig att du skulle ge dig.
    Jag måste säga att jag är jätteglad att du stod på dig och verkligen visade vad du var värd!!!
    Jag är himla imponerad, vet många vänner som hade gtt upp och gått med på hans villkor för att dom inte hade orkat och varit rädd för att riskera "förhållandet".

Jag gillar verkligen inte din kille, nu är det ju svårt att få en bra bild av någon "från ena sidan" men av det du beskriver känns det inge bra.
    Jag lovar att du kan att träffa en jättehärlig kille som verkligen sätter dig
    som nummer ett och gör allt för dig (o du för honom förstoss... =)
    Och du kommer att vara jätteglad att du tog det här steget.

Lycka till och jättekramar!!!

• mimikry

Jag tycker att du ska fråga honom hur han tänkte. Hur han kan påstå att han älskar dig och samtidigt ta av dig alla dina rättigheter. Verkligen få honom att förstå hur korkad han har varit, inte bara be om ursäkt för att han var dum mot dig, utan verkligen att han tänkte sätta dig i den situationen.
    För hur det än bli mellan er, så är det ju dumt om han inte begriper vad han gjorde fel.

Åh, jag är fortfarande arg på honom! Hur kan han vara så himla självisk!
    Nä... hur kunde han bara vilja göra så?
    Det är ju så fruktansvärt själviskt.

• mimikry

Det är rätt stor skillnad på lögner och lögner... i den här situationen ville han lura in henne i en grej som i värsta fall kunnat sluta i en personlig ekonimsk katastrof för henne...
    Jag tror att det är rätt många som skulle sticka från en partner som redan i "kärlekens hetta" bryr sig så lite om sin partner och så mycket om sig själv... jag menar, vad finns det att bygga vidare på? Om man inte ens respekterar varandra från start...

• mimikry

Jag kallar det ekonomisk katastrof när du lagt en massa pengar på div saker som amortering, ränta, gardiner, köksbord, sängkläder, tv m.m saker man köper tillsammans under ett förhållande och sedan flyger ut med huvudet före utan ett öre trots allt du lagt ner på lägenheten, för att du skrivit bort sambolagen...
    Det är himla dyrt att börja om från början.

Skulle du verkligen bygga vidare på någon som vill ha den rättigheten mot dig i ert förhållande? Låter inte så trevligt enligt mig...

• mimikry

pickolina
    Det är bara att ge upp... vissa verkar vara här för att tjafsa...

Svar på tråden Min sambo har kört över mig i bostadsaffär - tips och råd!