• pickolina

Min sambo har kört över mig i bostadsaffär - tips och råd!

Fyyyy F*N!!!!! Vill du verkligen leva ihop med en kille som behandlar dig så???

Hmmm, hoppas du får kontakt med en bra banktjänsteman och att de kan ge dig lite "kött på benen" så du kan ta itu med din sambo sedan!

-Good luck!

• pickolina

GO GIRL!!!!! Helt rätt gjort och otroligt starkt! Hoppas verkligen att det slutar på ett bra sätt till slut, hur det nu än blir. Önskar dig lycka till!

• pickolina

Vilken röra!

Jag måste bara säga att jag är sååå imponerad av hur stark och modig du är/varit. Jag hoppas att jag oxå skulle vara det om jag någon gång hamnade i en liknande situation. För det är ju så lätt att säga en sak när man sitter utanför men så mycket svårare när det handlar om ens eget liv och känslor..

Hur du än väljer så tror jag att du kommer göra rätt val, för du verkar verkligen förstå vad som är DITT eget bästa.

Min tanke redan från början var ju -vill du verkligen leva med en man som behandlar dig på detta sätt! Men som sagt, jag står ju utanför...

Om du väljer att lämna honom så kommer du med all säkerhet att hitta en äkta drömprins, som behandlar dig med den respekt och ärlighet du förtjänar.

-Lycka till! Skickar styrkekramar på vägen!

• pickolina

Ja, en väldigt sorglig historia..
    Men jag måste bara säga igen att jag är så imponerad av hur du hanterat/hanterar situationen. Otroligt starkt och klarsynt. WOW!

Jag tror nog även att det var "bra" att detta hände nu, innan ni går vidare.. Nu har du sett en annan sida av honom och kanske är han inte den du trott, kanske är han inte den du älskar/älskat?!

Hur det än kommer sluta så tror jag att det fanns en mening med att detta hände! Om ni hittar tillbaka till varandra nu så kommer det vara på ett öppnare och ärligare sätt än innan och om ni går skilda vägar så var det ju "tur" att det skedde nu och inte efter äktenskap och barn osv...

Jag hoppas att jag kommer vara lika stark och klarsynt när/om jag hamnar i liknande situationer i framtiden!

Stor *KRAM*

• pickolina

CareBear

Visst har du rätt till din åsikt men jag undrar om du verkligen läst tråden ordentligt?

Hon har redan erbjudit att skriva kontrakt för att säkra hans pengar som han lägger in i den nya bostaden.

Han har dessutom, förutom att han gått bakom ryggen + ljugit, krävt att han ska stå ensam på både lägenhetskontrakt + lån, han kräver även att hon ska betala halva lånet dvs ränta + amortering MEN sambolagen ska skrivas bort så hon inte har rätt till ett enda öre vid separation.

Ärligt, om hon inte ska ha rätt till något så ska hon f*animej inte betala på lånet heller! Någon måtta får det faktiskt vara.. Han vill ju ha kakan och äta den oxå!

För övrigt tycker jag att sättet han betett sig på är lika illa som om han varit otrogen. Inte pga vad han vill göra, utan pga sättet han gjort det på.

• pickolina

CareBear

Saken hade ju dessutom varit en helt annan om han varit ärlig mot henne. Han sa ju en sak till henne och gick bakom ryggen på henne och gjorde en helt annan sak, som han erkänner 45min innan papperna ska skrivas...

:(

Om han visar upp en sådan här sida, som hon aldrig trott han hade..vad har han då för andra sidor? Han är ju inte den hon trodde han var.

Klart de kan reda ut det, om de vill.. Och det kanske de kommer göra, vem vet. Men jag förstår mer än väl om hon inte vill göra det... Han är ju inte den hon älskar/älskat.

• pickolina

CareBear

De är ju inte gifta heller! ;)

Ett svek är ju ett svek. Det är ju upp till var och en att ta ställning till vad det innebär osv.. Jag vet många som levt vidare med varandra efter en otrohet men jag vet oxå flera som brutit. Det betyder inte att de som bröt älskade varandra mindre.

Det är klart att det inte går att säga att det är detsamma som en otrohet, eftersom det inte är det men det är ett lika stort svek mot tilliten tycker jag. En liten lögn är en sak men det var inte bara en liten lögn.

Saken blir ju inte direkt bättre av att han inte vågar erkänna hur han känner utan att han går bakom ryggen på sin sambo och sedan skyller det på sin advokat och sin bankman, istället för att vara en man, vara ärlig och ta konflikten.

Å visst kan de arbeta sig igenom detta.. Det vi ju faktiskt inte att de inte kommer göra, för hon har skrivit att hon inte riktigt vet vad hon känner eller vill. Det vi alla "apllåderat" är ju hennes inställning. Att hon vägrat ta hans "skit" och sagt ifrån. Vad som händer sedan är ju upp till dem båda men jag hoppas och tror att hon kommer kräva ganska mycket av honom om de fortsätter tillsammans. Med all rätt!

• pickolina

CareBear

Vi är alla olika.. För mig är tillit det absolut viktigaste och utan tillit finns inget att bygga vidare på.. Jag skulle aldrig vilja leva med en man som ljög för mig. Om du vill leva med en partner som ljuger så är det ditt val.

Sedan är det stooor skillnad på smålögner och på detta svek som denna man begått. Huah...

• pickolina

CareBear

Jag tror att du missförstod mig...
    Jag tycker att det är stooor skillnad på smölögner och vad denna man gjort, som jag tycker är ett rent svek och inte bara en liten "fånig" lögn.
    Om en man svek mig på det sättet så skulle jag definitivt överväga att bryta upp, beroende på vad mina egna känslor var och framförallt hur han skulle agera efteråt, för att ställa det till rätta igen.
    En liten lögn är en sak men en stor lögn eller många små lögner som sker konstant, ja då skulle jag överväga att bryta för en man som jag inte kan lita på finns det ingen bra framtid med.

Å faktum är att jag hellre lever ensam än i ett dåligt förhållande..!

• pickolina

CareBear

Jag har för övrigt aldrig någonsin påstått att jag skulle bryta upp oavsett vad lögnen handlade om!

Men att vara med en man som konstant ljög om allt mellan himmel och jord eller en man som svek ordentligt, nej tack! Jag är hellre ensam! Jag trivs bra ensam!

Att vara med någon som ljög om något litet någon enstaka gång, ja det är väl en helt annan sak men jag tror att de flesta inser att det inte alls är vad jag menar eller pratar om?!!

• pickolina

CareBear

Skratt.. Nej jag skriker absolut inte. Tänkte inte ens på alla utropstecken.. Blir mycket slarv när jag sitter och skriver så här "avslappnat"... :)

• pickolina

tattar-Emma

Jag drog oxå den paralellen.... Jag tror dock inte att det är så simpelt men tanken var lite lustig ändå.. :D

• pickolina

CareBear

Helt riktigt, jag står på din sida gällande intimrakning och det var bla därför jag valde att inte kommentera det hela.. Sedan gjorde någon annan det och jag kan ju inte neka till att jag inte förstår tanken. *fniss*

Jag tror inte många är emot dig i denna tråd för att du är man, utan mera för att du yttrat en massa saker utan att ta hänsyn till alla fakta. Varje gång någon tillrättavisat dig har det ju sedan visat sig varit saker du sagt utan vetskap om situationen, vilket du sedan erkänt.

Hade du haft dessa saker i åtanke från början hade du aldrig sagt vissa saker och du hade heller aldrig blivit så "dissad" för dina åsikter... ;)

• pickolina

Sedan är det ju så att män och kvinnor oftast tänker på lite olika sätt och uttrycker sig på lite olika sätt och därför är det bra att det finns några få män här tycker jag. Det behövs!

Vare sig jag håller med eller ej.. ;)

Svar på tråden Min sambo har kört över mig i bostadsaffär - tips och råd!