• l i s a

Min sambo har kört över mig i bostadsaffär - tips och råd!

CareBear, hmm... Jag tycker det är ganska tur att 9/10 är överens om att det inte är ok att skriva bort sambolagen och att kräva betalning för lån på en lägenhet utan rätt till del av ev. vinst, att det är märkligt att en partner ändrar villkor och förutsättningar 40 minuter innan kontraktsskrivning, att blanda in advokat före ett samtal med sin partner och att vägra försöka mötas...

• l i s a

CareBear, rätten till hälften av bohaget täcks väl också av sambolagen? Ingen sambolag = ingen "rätt" till något. Eller?

• l i s a

CareBear, jag tror knappast att reaktionerna på ditt inlägg här har något som helst att göra med om du är man, kvinna eller hermafrodit! Det är alltid lätt att skylla motstånd på diskriminering av något slag. I många fall är det befogat men i det här fallet skulle i alla fall jag säga att det snarare är uttalandenas karaktär de som har svarat i tråden har haft åsikter om.

Du hade helt rätt i ditt första inlägg i denna tråd om att du skulle möta motstånd, dock möter du inte motstånd pga det finns "de som har andra åsikter". Det är inte så märkvärdigt att någon möter motstånd om de argumenterar utan att ha läst vad de argumenterar om. Dessutom, om jag tolkar dig rätt, så är vi ju alla överens om att det kanske inte är pga en "bagatell" TS funderar över att avsluta förhållandet för. Right?

Svar på tråden Min sambo har kört över mig i bostadsaffär - tips och råd!