Inlägg från: f.d. Svart brud |Visa alla inlägg
  • f.d. Svart brud

Har ni testat Gestapuran?

Jag tog Gestapuran konstant i 3 år och slapp mens under hela tiden. Det var underbart skönt! Denna medicin används ju dels för att korrigera oregelbunden mens, men även som p-piller för personer som inte kan ta vanliga p-piller.

Jag trivdes jättebra med Gestapuran, nackdelen var att sexlusten minskade och att jag fick mer finnar under ett års tid. När jag skaffat mitt första barn började jag med Gestapuran igen, men nu behövde jag 8-dubbla dosen för att hålla mig blödningsfri, så det här med sexlust var ju lika med noll... Ledsamt att jag inte kunde fortsätta med den.

• f.d. Svart brud

Vill tillägga att Gestapuran är säker som preventivmedel så länge som man hålls blödningsfri. Den innehåller gulkroppshormoner, så kroppen på sätt och vis "tror" att den är gravid, så man inte får ägglossning.

Min gynekolog trodde att det skulle ta minst 6 månader för mig att kunna bli gravid efter det att jag slutat med pillren, men jag blev gravid redan efter 4 månader utan problem.

(Att man måste öka dosen rätt rejält efter det att man fått barn är tyvärr rätt vanligt...)

Svar på tråden Har ni testat Gestapuran?