• Kickit

Blir tokig snart!

Att ha distansförhållanden är väldigt krävande, jag är en sådan person som faktiskt behöver LEVA med min partner och känna hans stöd både mentalt men även fysiskt.

Att vara överviktig innebär väldigt ofta att vara deprimerad. Det har med kemikalierna i hjärnan tillsammans med socker och fett i maten: de hämmer tillverkningen av serotonin, betaendorfin och dessutom svajar blodsockret.

Jag är inte överviktig, men jag är socker och fettkänslig. Dessutom känslig mot p-piller eller preparat som rubbar min balans i kroppen.

Så, dina svar på vädjan är enkla men hårda:
    - om din kille verkligen älskar dig, borde han förstå istället för att sitta x antal mil ifrån dig och pusha dig via telefonen. Med andra ord - jag hade i slutändan dumpat honom. Jag är svår att hantera många gånger men jag tar fan inte skit från min partner av alla människor. Förstår du?
    - lägg av med p-piller, prata med din barnmorska om kopparspiral. Jag är 23 och har ej fått barn än men har kopparspiral och det fungerar jättebra för mig. Ibland lite kraftigare mensvärk, men hellre mig själv och levande kvinna, än ett PMS-moster.
    - för att gå ner i vikt kan jag inte ge dig något råd. Jag vet inte vad det är du går igenom. Men en sak vet jag. Man är sin egen motor i livet, det finns INGEN som kan hjälpa dig när det väl gäller utom du själv. Det är DU som måste bestämma dig, DU som måste vilja. Jag kan lova dig, att vill du finns det mycket hjälp och stöd att få. Du behöver bara ta ett beslut och hålla dig till det. Övervikt hästammar många gånger från ett djupare rotat problem som ofta har med tidiga år i livet att göra. Du kanske är ledsen innerst inne?

Om man äter alternativ istället för det vita brödet, tar lätta creme fraichen istället för den vanliga, äter frukt istället för godis o dyl, kan du börja må fantastiskt. Tips: "Slut på sockersuget", min bibel :) har lärt mig att må bra tack vare den.

Jag vill bara hjälpa. Ta inte illa upp om jag på något sätt kan verka fördömande. Jag vet hur du mår även om jag inte lyckats bli överviktig, jag vet hur du mår. Kom igen nu, du kan klara det här. Du klarar mycket mer än du tror, du är stark även om det ibland inte känns så, du har kraften, plocka fram den.

Svar på tråden Blir tokig snart!