Blir tokig snart!
Jag börjar starkt att tvivla på mitt förhållande.
Jag: Sjukskriven pga ångest, går i terapi. Överviktig men hittar ingen motivation till att gå ner i vikt. Har nästan ingen sexlust, antagligen pga sjukdomstillståndet och mediciner. Ska sluta med Cerazette den här veckan på grund av blödningar, vill kunna bada i sommar och tänker ringa barnmorskan om nytt preventivmedel först i augusti. Vill pga detta inte ha sex i sommar eftersom jag inte litar på kondom. Får ångest över att vänta på mensen. Vill gifta mig och skaffa barn inom några år (är 30+), om jag blir frisk vill säga...
Han: Bor på annan ort pga studier. Tjatar dagligen om min vikt, om att ha sex, om att jag måste bli frisk. Vill egentligen inte ha barn, vill det för att jag vill det. Tycker att förlovning och giftemål är onödigt (vi har varit tillsammans i 3 år).
Resultat: Tjafs, bråk och gråt. Jag har tappat livslusten pga av allt tjat och över att jag inte blivit frisk än. Förstår min pojkvän, men ju mer han tjatar, ju mer föraktar jag honom. För mig handlar det om att ta mig upp ur sängen på morgonen, för honom handlar det om att jag är taskig för att jag inte vill ha sex i sommar. Orkar snart inte leva längre, vill vara i fred och inte lyssna på tjat och gnat. Han vill veta om jag kämpar för att bli frisk, gå ner i vikt osv. Gör jag inte det så satsar jag inte på oss enligt honom. Men hur ska jag hitta motivationen? Jag älskar min pojkvän och han har ställt upp för mig till 110 procent. Men jag orkar inte.