Blir tokig snart!
Jag har också varit sjukskriven för depression, åt medicin och gick i terapi. Några veckor innan jag blev sjukskriven råkade jag träffa den killen jag sen var tillsammans med i tre år...
Jag vet inte hur mycket han förstog av min sjukdom, men i början tjatade han om sex hela tiden. Jag låg i sängen hela dagarna och kunde inte äta....medans han tänkte på sex! Å andra sidan förstog han bättre senare när jag förklarade mer utförligt hur dåligt jag mådde... Han ställde ju upp JÄMT och var enormt snäll. MEN att han var frisk och jag var sjuk blev ett problem. Jag hade bara tankar på att bli frisk och han tänkte mest på förhållandet... Ja, min sjukdom gick ut över honom men jag kunde inte hjälpa detta.
Vi var ihop i tre år. Jag ångrar det inte direkt, men mår man inte bra tror jag att ren vänskap är viktigare. Det finns inget värre än sex-press när man är deprimerad!
Tycker att du ska fundera på om du inte behöver, åtminstone, en break ifrån honom. Självförtroendet är lätt att tappa, men svårt att hitta sen!!