Inlägg från: ladymarmelade |Visa alla inlägg
  • ladymarmelade

Blir tokig snart!

Jag tycker det låter OTROLIGT egoistiskt av din pojkvän att säga såna saker till dig!!!

För det första, varför klagar han på din vikt? Älskar han dig inte för den du är och inte för hur du ser ut? Även om du själv vill gå ner i vikt så borde han peppa dig, och absolut inte trycka ner dig.

Om han vill ha barn bara för att du vill det så är det ingen lyckad grund att skaffa familj på. Det krävs att BÅDA parter är överens och medvetna om vad som krävs när man blir fler än två.

Och... Att han tjatar om sex?! Jag fattar inte hur han kan med när han vet hur dåligt du mår. Han tycker synd om sig själv för att han ev inte kommer få sex i sommar, medans du som du skrev knappt kan ta dig upp ur sängen på morgnarna. I mina öron låter han som en otroligt egoistisk person, som tyvärr bara stjälper mer än hjälper dig.

Jag förstår att det kan vara svårt att bryta upp efter 3 år, och känslorna försvinner inte bara över en natt. Men han verkar bara dra ner dug ännu mer. Du behöver nån som stöttar dig, nån som uppmuntrar och som finns där för dig OAVSETT hur du mår eller hur du ser ut.

Du borde satsa på dig själv istället och försöka komma på fötter igen!

• ladymarmelade

Vet inte om du har försökt, men det kanske vore bra om du sa till din pojkvän precis som du känner. Att hans tjat och pushande inte har någon positiv effekt alls, utan endast tvärtom. Säg att det känns som om klyftan mellan er bara blir större och större ju mer han tjatar ock kräver av dig.

Och du ska inte känna att du lägger en börda på honom, bara för att du är sjuk. Det är ju inget du har valt frivilligt. Kan han dessutom inte fungera som det stöd han borde för dig, så tror jag bara att han fungerar som en bromskloss på din väg att försöka bli frisk igen.

• ladymarmelade

Jag tror som sagt att han bara bromsar upp ditt tillfrisknande.
    Och som du sa, det kan mycket väl vara så att det är ditt undermedvetna som puffar lite på dig och ifrågasätter om det verkligen är värt att satsa på er två.

Tyvärr så låter det inte som ni har så många gemensamma mål med era liv i framtiden. Självklart påverkar detta din hälsa. Hur ska du kunna se ljust på framtiden om du vet att din pojkvän inte alls är överens med dig om barn och giftemål?

Jag var jättedeppig för några månader sen, allt kändes helt hopplöst. Min pojkvän bor också långt bort. Men när vi började diskutera att han skulle flytta hit, och när det väl blev bestämt att det ska ske i slutet av året - då ljusnade allt plötsligt. Det stora svarta molnet som ständigt hängde över mig försvann, och nu känns allt jättebra när jag vet att jag har något att se fram emot.

Ta åtminstone en paus i förhållandet och se om du blir bättre eller om det inte gör nån skillnad.

Svar på tråden Blir tokig snart!