Inlägg från: Moulin |Visa alla inlägg
  • Moulin

10 juni!

Nu ni 10:e juni-brudar börjar det dra ihop sig. Hur känns det? Allt under kontroll? Med undantag från de sista två dagarna kommer vi förvisso ha rätt mycket att göra, men inte så att det känns panikartat än. Börjar fundera på vad jag missat?

• Svar på tråden 10 juni!
  • Moulin

Bälskling: Oj, och jag som tycker att vi har rätt mycket att fixa... Själv skulle jag balla ur om jag hade så mycket att göra, men då är jag lite av ett kontrollfreak. Men det kommer helt klart att gå vägen, gäller bara att ha fokus! Särskilt om ni är så pass mycket lediga.

Jag börjar fixa hår och smink 09.00. 13.00 ska vi fota oss och 15.00 är vigseln.

• Moulin

Jenniemaria: Om du inte upptäckt fläcken tidigare tror jag knappast att någon gäst gör det. Särskilt inte efter ännu en kemtvätt! Men om den inte är begagnad tycker jag att du ska gå tillbaks till affären där du köpte den och klaga! Två fläckar på klänningen ska det faktiskt inte vara. Det minsta de kan göra är att betala kemtvätten åt dig. Vi ska också handla lite med dryck, har köpt en del via internet.

• Moulin

Tjena brudar! Jag sitter nu och gör detaljscheman över vad ALLA ska göra och när de ska göra det. Puh! Mycket att komma ihåg. Jag tänkte att ni kanske skulle ha nytta av den här gamla tråden. Har hittat ett och annat bra tips där som jag inte tänkt på tidigare:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m851622.html

• Moulin

Ylva.s: Jag har skrivit allt möjligt där. Även sånt som jag ska göra. Typ gör ansiktsmask dagen innan, plocka ögonbrynen dagen innan osv. Till toastmastern har jag skrivit sånt som jag vill att han inte ska glömma att säga, typ att vi har vickning på kvällen så att alla inte glömmer det, var och när man får röka osv. Till cateringen har jag skrivit sådant som de ska göra innan vi kommer och sånt som kan vara bra att veta, typ tänd ljusen och vad våra allergiker och vegetarianer heter och var de sitter (har markerat på en bordsplacering som jag la in). Jag är långt ifrån klar, men jag har tänkt skriva in allting så att det inte råder några tvivel om vem som ska göra vad, typ hämta blommorna. Och jag försöker skriva det på ett sådant sätt att de slipper fråga så lite som möjligt - som att de var fem år gamla.

• Moulin

Hjälp! Nu börjar det pirra för mig också! Har varit i planerings-mode hur länge som helst, men nu börjar det sjunka in att det är dags! Iiih!

• Moulin

Inda: Fyra flak öl? Hur många är ni och hur många öl blir det? Vi kommer nog köpa 14 backar (á 24 öl). Vi har ingen aning om det blir för mycket eller lite, men vi resonerade som så att det är lika bra att köpa lite mer än vi tror och lämna tillbaks på Systemet efter festen. Det ska ju räcka till både festen och de som vill ha öl till maten. Vi blir 75 stycken med mig och karln.

• Moulin

Inda: Okej, då är ni lite färre än vad vi är. Vi blir 75 stycken, bara vuxna, så det lär väl gå åt lite mer än för er. Vi ordnar dessutom buss, så det finns ju möjligheter att dricka för den som vill. Vi var och handlade öl, cider och kompletterade med lite vin i dag. Kalaset gick på nästan 8000! Plus att vi tidigare beställt hem vin och avec från Tyskland! Men vi har medvetet tagit i lite i överkant. Vi räknar med att få köpa tillbaka det som blir över till Systemet. Om det blir över av laddningen från Tyskland skulle vänner och familjer köpa av oss. Så vi tyckte väl att det var bättre att ha lite för mycket än lite för lite. Men det är vansinnigt svårt att beräkna! Man vet liksom inte hur många som dricker, vad de vill ha till maten (rött vin, vitt vin, öl eller cider) och hur mycket de dricker på festen efter.

• Moulin

Åh. Nu är man trött. Vi fick komma in i festlokalen 23.15 för att duka i går. Kom i säng 03.45. Till råga på allt gick en av mina nymanikyrerade naglar av medan vi skulle styra bord så det var bara att stiga upp 08.30 ändå och se om manikyristen hade någon tid i dag! Som tur var gick det bra, men vilken rajd det har varit! Stressa inte sönder er i dag! Lycka till!

• Moulin

Miscpony: Men tack! Det är inte alltid man får höra att man är dödligt snygg! Jag "skyller" på fotografen, utan henne hade fotona inte blivit så bra.

Jag tror dock inte att era bilder blev så dåliga som du vill få det att verka. Ser fram emot att få kolla in era bilder!

Svar på tråden 10 juni!