• Moulin

10 juni!

Nu ni 10:e juni-brudar börjar det dra ihop sig. Hur känns det? Allt under kontroll? Med undantag från de sista två dagarna kommer vi förvisso ha rätt mycket att göra, men inte så att det känns panikartat än. Börjar fundera på vad jag missat?

• Svar på tråden 10 juni!
  • pinkdiamond

Ja nu är det riktigt nära...Äntligen! Det vi håller på med just nu är vår musiklista till festen (ska köra via Ipod) och fest- och vigselprogrammen. Jag tror att vi har allt under kontroll. Hur är det för er andra 10 juni brudar?

• Miscpony

Jodå... Min semester börjar tack och lov den 5/6, så jag har hela veckan på mig att finputsa detaljer. Det som fattas nu är kyrkprogram (ska träffa prästen på onsdag), placeringskort, caketopper och lite skönhetsattiraljer typ lösnaglar. Och så är tydligen inte min klänning klar ännu, undrar just om de fick ge sig ut på fälten och plocka bomull för att sedan spinna sytråden själva...? (sista provningen gjordes i mitten av april) ;-P

En fråga: Min frisör bjuder inte på lunch, vad ska ni andra ta med er för mat dit? Något spillsäkert är väl att rekommendera? *puff*

• Bälskling

Jag vågar inte ens tänka på att det bara är 2 veckor kvar. M2B's frack är inte inköpt. Festprogrammen påbörjade. Vigselprogrammen inte alls påtänkta. Vi har inte bestämt psalmer och solosånger ännu. Återstår att bestämma om vi ska ha både dessert och tårta...
    Plus tusen andra små saker. Tur att M2B är ledig fram till bröllopet och jag bara jobbar 4 dagar till...

Funderar på pastasallad till lunch-borde vara tillräckligt spillfritt. Vad har ni för tidsschema innan vigseln?

• Moulin

Bälskling: Oj, och jag som tycker att vi har rätt mycket att fixa... Själv skulle jag balla ur om jag hade så mycket att göra, men då är jag lite av ett kontrollfreak. Men det kommer helt klart att gå vägen, gäller bara att ha fokus! Särskilt om ni är så pass mycket lediga.

Jag börjar fixa hår och smink 09.00. 13.00 ska vi fota oss och 15.00 är vigseln.

• Inda

Vi har väl det mesta under kontroll känns det som...
    Min klänning har dock inte kommit än (från Kina) och underkläder är inte inköpta. I morgon ska vi lämna in förlovningsringarna på polering.
    Jag ska baka tårtor (mousse) och lägga i frysen och vi håller på att göra en musiklista till festen. (kör dator eller CD)
    Vi har inte bestämt när sminkning/hår ska påbörjas... ska diskutera med svägerskan (som ska sminka, frissa och fota) lite mer...

• Jenniemaria

Fan, jag börjar bli riktigt nervös. Inte för ceremonin eller fest, men min klänning är det strul med. Den skickades på kemtvätt p g a av en sminkfläck som satt där när jag köpte den. När den kom tillbaka från kemen så upptäckte jag en ny fläck som inte fanns tidigare! Tillbaka till kemen, de ska kolla om de får bort den och sen ringa mig imorgon måndag. Jag blir så lessen! Ska jag behöva köpa ny klänning 12 dagar innan bröllopet?

Annars återstår att handla all alkohol och alkofritt, träffa servitriserna och instruera dem, göra festprogram. Det ska vi fixa denna vecka.

• Moulin

Jenniemaria: Om du inte upptäckt fläcken tidigare tror jag knappast att någon gäst gör det. Särskilt inte efter ännu en kemtvätt! Men om den inte är begagnad tycker jag att du ska gå tillbaks till affären där du köpte den och klaga! Två fläckar på klänningen ska det faktiskt inte vara. Det minsta de kan göra är att betala kemtvätten åt dig. Vi ska också handla lite med dryck, har köpt en del via internet.

• pinkdiamond

lillajezzie: Grattis på födelsedagen!

Nu är vår musiklista klar!

Vi har inte bestämt om vi ska ha "egna löften" under vigseln än men vi började snickra lite på det igår. Eller rättare sagt så är jag sedan länge klara med mina, men min sambo ville ha lite hjälp. Han vill först skriva dem och sedan se om han kommer att våga säga dem...

• Miscpony

Lillajezzie: Grattis grattis!

Tidsschemat ser ut som följer: 10.00 frisör & smink, 13.00 fotografering (vid kyrkan), 15.00 vigsel, ca 17.30 middag. Hoppas att det håller hela vägen. En bekant föreslog att jag skulle behålla frisörskynket på och käka yoghurt med bananbitar i, för hon trodde inte att jag skulle kunna få i mig något "stabbigare" än så. Ligger en poäng i det... Har redan svårt att äta när det är 12 dagar kvar

Har alla ni, eller har ni för avsikt att, träna i kyrkan med hela brudföljet innan? Och i så fall när?

Svar på tråden 10 juni!