• Moulin

10 juni!

Nu ni 10:e juni-brudar börjar det dra ihop sig. Hur känns det? Allt under kontroll? Med undantag från de sista två dagarna kommer vi förvisso ha rätt mycket att göra, men inte så att det känns panikartat än. Börjar fundera på vad jag missat?

• Svar på tråden 10 juni!
  • ylva.s

Jag tycker helt klart att du ska fixa mer magutrymme. jag gick faktiskt tillbaka med min klänning så att de fick lägga ut den lite. jag tyckte att de tagit in för mycket och att den satt för tajt. det kändes viktigt att klänningen sitter bra och att man trivs på själva bröllopsdagen. så gör det! kram

• Inda

Nu har jag varit och beställt buketten! Det känns jättebra och jag tyckte det blev rätt ok pris...

Jag ska ha en lösbunden bukett med cremefärgade rosor och murgröna och med lite blå pärlor på guldtråd... Små kvistrosor till håret och en stor ampel med murgröna till bordsdekoration...

Max 800 kr sa floristen.

I morgon ska jag och min mamma åka till logen där vi ska ha festen och kolla hur vi ska ställa borden och så...

•  inte min tur än-fast nu är det min tur

Snart är det vår dag brudar!
    Jag är mest nervös för att det ska regna, skulle förstöra sååå mycket!
    Är superstressad för allt som ska fixas, vigselprogram, festprogram och allra viktigast bordsplaceringen. Kommer ta så lång tid!
    Skulle behöva ta ledigt från jobbet nu och bara fixa med det sista, men det kan jag inte....

• pinkdiamond

Jag har lyxat till det och tagit ledigt hela nästa vecka för att kunna fixa med det sista och bara njuta av tillvaron!

Jag tycker det är jätteskönt att läsa att man faktiskt kan säga att de lagt in den för mycket. Detta ger mig ett lugn i magen. Tack

• ylva.s

Klart att man kan säga det, det var inga som helst problem när jag kom tillbaka med min klänning. Hon förklarade att folk är väldigt olika med hur tajt de vill ha sina klänningar. jag gillar inte när något sitter som ett korvskinn så det var bara för dom att sy ut.

Oh vad skönt att ha ledigt innan bröllopet. Jag har bara ledigt dagen innan för jag kan inte ta mer ledigt. visserligen är det mesta fixat men det vore skönt att få ta det lugnt och fixa det sista i lugn och ro.

• pinkdiamond

Vart ska ni 10 juni par åka på bröllopsresa?

• Inda

Vi har oxå tagit ledigt nästa vecka. Jobbar bara måndag...

Vi har inte bokat nå'n bröllopsresa än. Vi har önskat oss pengar i present och ser sen hur lång de räcker...

Förmodligen blir det endera med familjen (vi har 2 barn) till Medelhavet nå'nstans eller så åker vi till San Fransisco och hälsar på svåger och svägerska...
    Oavsett vilket har vi tänkt att ta en weekend nå'nstans bara vi två... fast lite senare.

• Miscpony

San Fransisco låter underbart!

Vi kör en budgetvariant och har hyrt en stuga i Falkenberg några nätter... Sen blir det Gekås på vägen hem

Det låter som om jag får ta i med hårdhandskarna nästa gång jag ska prova klänningen, om den fortfarande sitter för tajt. VÄGRAR äta bröllopsmiddag med uppknäppt kjol!

• Hanna_79

Men hej tjejer! Hade ingen aning om att det fanns en 10 juni tråd....Mina nerver ligger numera utanpå kroppen...är hur nervös som helst!

• Moulin

Tjena brudar! Jag sitter nu och gör detaljscheman över vad ALLA ska göra och när de ska göra det. Puh! Mycket att komma ihåg. Jag tänkte att ni kanske skulle ha nytta av den här gamla tråden. Har hittat ett och annat bra tips där som jag inte tänkt på tidigare:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m851622.html

Svar på tråden 10 juni!