Inlägg från: pinkdiamond |Visa alla inlägg
  • pinkdiamond

10 juni!

Ja nu är det riktigt nära...Äntligen! Det vi håller på med just nu är vår musiklista till festen (ska köra via Ipod) och fest- och vigselprogrammen. Jag tror att vi har allt under kontroll. Hur är det för er andra 10 juni brudar?

• pinkdiamond

lillajezzie: Grattis på födelsedagen!

Nu är vår musiklista klar!

Vi har inte bestämt om vi ska ha "egna löften" under vigseln än men vi började snickra lite på det igår. Eller rättare sagt så är jag sedan länge klara med mina, men min sambo ville ha lite hjälp. Han vill först skriva dem och sedan se om han kommer att våga säga dem...

• pinkdiamond

Vi kommer inte att träna innan. Det vi gjort är att ha kollat ljudet med de som ska sjunga. Vi gifter oss borgerligt i en lokal som vi hyr och det är lite svårt med att få extra tillgång till den.

Jag kan inte fatta att vi gifter oss nästa vecka!!!

• pinkdiamond

Det blir aldrig nån fart på just dessa 10 juni trådar...de dör alltid ut!
    Nog tror jag vi kan bättre än så!

Jag gjorde i alla fall om bordsplaceringen igår kväll och kl 12 på natten var jag rätt nöjd.

Igår fick jag också besked om att de sista justeringarna på min klänning är gjorda och jag ska hämta den på fredag!

• pinkdiamond

Jag ororar mig faktiskt över att min klänning kommer att vara lite för tajt också efter justeringarna. Jag har en mage som växlar enormt i storlek så fort jag ätit nått och kan se gravid ut. Så vi får se om klänningen passar på fredag...jag hoppas verkligen det.

• pinkdiamond

Jag ska nog prata med henne om lite "magutrymme" på klänningen. Av alla saker är detta det enda jag ororar mig över inför bröllopet! Men det kommer nog inte varat nått att oroa sig om efter fredagen.

Jag tror att jag kommer ta på mig klänningen hemma efter frisören och sminket är klart.

• pinkdiamond

Jag har lyxat till det och tagit ledigt hela nästa vecka för att kunna fixa med det sista och bara njuta av tillvaron!

Jag tycker det är jätteskönt att läsa att man faktiskt kan säga att de lagt in den för mycket. Detta ger mig ett lugn i magen. Tack

• pinkdiamond

Vart ska ni 10 juni par åka på bröllopsresa?

• pinkdiamond

Ja det vore uppskattat att se lite av detaljplaneringen. Jag behöver nog lite tips och råd där för jag är inte så strukturerad själv!

• pinkdiamond

Igår fick vi reda på att vi inte har någon som kan vara hundvakt de två veckor vi vill åka på bröllopsresa...suck! Nu får vi nog börja kolla med några av våra mindre nära vänner och bekanta. Känns bara så trist att behöva be dem vakta vår hund på sommaren i två veckor. Folk brukar liksom ha annat för sig då!

• pinkdiamond

Jag tycker också att det där med musik är svårt. Vi har nog tagit en del snälla låtar, fast det är ändå sånna som de yngre känner igen också. Både jag och min sambo gillar en del countrymusik så vi har med några sånna också, vilket är rätt lugna låtar att dansa "styrdans" till.

• pinkdiamond

Hej igen alla! En liten uppdatering från mig:
    hundvakt fixat. JIPPIIII. Bröllopsresa till Italien två veckor just bokad.
    Klänningen ska sys ut lite för "magutrymme" (eller snarare revbensutrymme!)
    Jag känner mig lugn.

• pinkdiamond

Hej alla ni!
    Vi hade en underbar dag och jag är nöjd med allt. Vi vågade säga våra egna "löften" och det uppskattades av alla. Vigseln blev väldigt personlig med våra vänner som sjöng, spelade och läste dikt. Vi hade en vän som fotade oss efteråt och hennes foton blev gudomligt vackra. Festen blev också den precis som vi villa ha den med god mat (och faktiskt stora portioner) och mycket dans.

Måste också säga att vi båda var skitsnygga!

Svar på tråden 10 juni!