• Moulin

10 juni!

Nu ni 10:e juni-brudar börjar det dra ihop sig. Hur känns det? Allt under kontroll? Med undantag från de sista två dagarna kommer vi förvisso ha rätt mycket att göra, men inte så att det känns panikartat än. Börjar fundera på vad jag missat?

• Svar på tråden 10 juni!
  • pinkdiamond

Vi kommer inte att träna innan. Det vi gjort är att ha kollat ljudet med de som ska sjunga. Vi gifter oss borgerligt i en lokal som vi hyr och det är lite svårt med att få extra tillgång till den.

Jag kan inte fatta att vi gifter oss nästa vecka!!!

• pinkdiamond

Det blir aldrig nån fart på just dessa 10 juni trådar...de dör alltid ut!
    Nog tror jag vi kan bättre än så!

Jag gjorde i alla fall om bordsplaceringen igår kväll och kl 12 på natten var jag rätt nöjd.

Igår fick jag också besked om att de sista justeringarna på min klänning är gjorda och jag ska hämta den på fredag!

• Miscpony

Ja, nu får vi passa på att skriva som blådårar när det är så kort tid kvar...

Som jag gnällt om i andra trådar tog jag nästan till lipen hos sömmerskan igår, då både kjol och topp fortfarande är för små och hon vägrar lyssna på mina åsikter utan bara protesterar vad jag än säger. "Nej, du kan tappa toppen" och "du kan knäppa upp kjolen under middagen, det kommer ingen att märka". Förtog mitt humör lite, men ikväll ska vi träffa prästen och då blir jag nog gladare igen... Hoppas jag!

Bara tio dagar kvar nu... Trodde aldrig jag skulle säga detta, men det ska faktiskt bli skönt när det är över!

• pinkdiamond

Jag ororar mig faktiskt över att min klänning kommer att vara lite för tajt också efter justeringarna. Jag har en mage som växlar enormt i storlek så fort jag ätit nått och kan se gravid ut. Så vi får se om klänningen passar på fredag...jag hoppas verkligen det.

• Miscpony

Det hoppas jag också för din skull, för det var inte skoj kan jag lova! Kan du inte höra med din sömmerska om du kan få den lite uttagen just kring magen, så du har lite svängrum för magen? Den kan ju växa ganska duktigt efter en rejäl bröllopsmiddag med tårta och grejer...

Undrar hur pass "bitchig" man kan bli om man inte är nöjd med slutresultatet, kan man be att få reducerat pris tro? Jag menar, man vill ju inte betala fullpris för en klänning man måste knäppa upp så fort man ska sätta sig ner!

• Inda

Min klänning fastnade i tullen!

Jag tror att den (efter att jag betalat 330 kr i tullavgift) kanske kommer i morron... Sen återstår det att de om den passar sen...

Sätter ni på er klänningen innan ni fixar smink och frissa? Jag trodde att man brukade ta på typ myskläder (gör inget om man spiller...) och sedan klädde sig när smink och frisyr var klar...

Så ska jag göra. Men å andra sidan gör jag smink och frisyr hos fotografen...

• Miscpony

Inda: Vad tråkigt! Hoppas att du hinner göra eventuella justeringar på klänningen ändå...

Jag fick rådet av frissan att komma i en tröja man inte behöver dra över huvudet (kofta eller skjorta då), så fixar de smink och hår först, och påklädningen blir efter. Klart, hos fotografen kanska man inte vill springa runt i behå och trosor

• ylva.s

hej alla
    Vad kul att hitta en tråd med fler som gifter sig den 10:e. Jag kan inte fatta hur snart det är! Vi ligger bra till i planeringen men har kvar att bränna skivor till festen. Men det ska vi ta i helgen. Sen är det bara att printa ut mitt uppslaget till fest programmet och häfta ihop det. Vi har inte kunnat gjort det än då min farbror ev inte kan komma pga jobb.
    Jag behöver dock råd. Jag ska sminka mig själv och undrar om jag ska göra det innan jag går till frissan eller där. vad säger ni?

• ylva.s

alltså, vi ska ha bordsplacering och info om gästerna på mittuppslaget så det är därför vi inte kunnat printa ut det än.

• pinkdiamond

Jag ska nog prata med henne om lite "magutrymme" på klänningen. Av alla saker är detta det enda jag ororar mig över inför bröllopet! Men det kommer nog inte varat nått att oroa sig om efter fredagen.

Jag tror att jag kommer ta på mig klänningen hemma efter frisören och sminket är klart.

Svar på tråden 10 juni!