• Inda

10 juni!

Vi har väl det mesta under kontroll känns det som...
    Min klänning har dock inte kommit än (från Kina) och underkläder är inte inköpta. I morgon ska vi lämna in förlovningsringarna på polering.
    Jag ska baka tårtor (mousse) och lägga i frysen och vi håller på att göra en musiklista till festen. (kör dator eller CD)
    Vi har inte bestämt när sminkning/hår ska påbörjas... ska diskutera med svägerskan (som ska sminka, frissa och fota) lite mer...

• Inda

Min klänning fastnade i tullen!

Jag tror att den (efter att jag betalat 330 kr i tullavgift) kanske kommer i morron... Sen återstår det att de om den passar sen...

Sätter ni på er klänningen innan ni fixar smink och frissa? Jag trodde att man brukade ta på typ myskläder (gör inget om man spiller...) och sedan klädde sig när smink och frisyr var klar...

Så ska jag göra. Men å andra sidan gör jag smink och frisyr hos fotografen...

• Inda

Nu har jag varit och beställt buketten! Det känns jättebra och jag tyckte det blev rätt ok pris...

Jag ska ha en lösbunden bukett med cremefärgade rosor och murgröna och med lite blå pärlor på guldtråd... Små kvistrosor till håret och en stor ampel med murgröna till bordsdekoration...

Max 800 kr sa floristen.

I morgon ska jag och min mamma åka till logen där vi ska ha festen och kolla hur vi ska ställa borden och så...

• Inda

Vi har oxå tagit ledigt nästa vecka. Jobbar bara måndag...

Vi har inte bokat nå'n bröllopsresa än. Vi har önskat oss pengar i present och ser sen hur lång de räcker...

Förmodligen blir det endera med familjen (vi har 2 barn) till Medelhavet nå'nstans eller så åker vi till San Fransisco och hälsar på svåger och svägerska...
    Oavsett vilket har vi tänkt att ta en weekend nå'nstans bara vi två... fast lite senare.

• Inda

Idag kom min klänning!

Jag har inte hunnit prova den än men den ser jättefin ut!
    Problemet är ju att den är skrynklig efter att ha rest i ett litet paket från Kina... och jag vet inte om jag törs stryka den själv...

• Inda

Idag har jag kopierat upp vigselprogram och festprogram på jobbet...

Och just nu sitter jag och grejar med låtlistan till festen.

Jag har inte köpt underkläder än och vi har inte köpt dukar och servetter än...

Men vi har 4 flak öl!

• Inda

Moulin

Vi blir 38 vuxna och 17 barn... och sen räknar vi med att runt 13 vuxna kör bil. Vi ska dessutom ha både vitt och rött vin (några 3-literstetror)... Jag tror nog att det räcker.

• Inda

Idag har vi köpt servetter, dukar och "barnchampagneglas", hämtat ringarna från polering, köpt vitt vin, lämnat kläder hos fotograf/sminkös, lämnat cd till kantorn, hämtat nyckel till kyrkan och köpt kompletterande kläder till mig och näbbarna...

I morgon ska vi hämta murgröna, köra iväg grejor till festlokalen, duka borden och träffa serveringspersonalen (en kompis kusin och hans tjej)...

Och så är de ju skolavslutning för vår lilla flicka som går ur 2:an... Hon ska sjunga duett med en annan tjej i kyrkan. Och så sitter man där med en klump i halsen vid "Den blomstertid nu kommer"...

Jag TROR vi har kommit ihåg allt...

• Inda

Sov gott och lycka till önskar jag oxå!

Känner mig lite sliten nu efter en hel dags dukande och pysslande i festlokalen...
    Men det blev fint!

• Inda

Miscpony

Jag känner oxå på samma sätt. Overkligt på nå't vis...

Vi hade oxå en underbar dag. Allt gick som på räls och vädret var ju bara SÅÅ bra! Dessutom var det ju en fantastisk fullmåne i går kväll/natt!

Svar på tråden 10 juni!