Inlägg från: Miscpony |Visa alla inlägg
  • Miscpony

10 juni!

Jodå... Min semester börjar tack och lov den 5/6, så jag har hela veckan på mig att finputsa detaljer. Det som fattas nu är kyrkprogram (ska träffa prästen på onsdag), placeringskort, caketopper och lite skönhetsattiraljer typ lösnaglar. Och så är tydligen inte min klänning klar ännu, undrar just om de fick ge sig ut på fälten och plocka bomull för att sedan spinna sytråden själva...? (sista provningen gjordes i mitten av april) ;-P

En fråga: Min frisör bjuder inte på lunch, vad ska ni andra ta med er för mat dit? Något spillsäkert är väl att rekommendera? *puff*

• Miscpony

Lillajezzie: Grattis grattis!

Tidsschemat ser ut som följer: 10.00 frisör & smink, 13.00 fotografering (vid kyrkan), 15.00 vigsel, ca 17.30 middag. Hoppas att det håller hela vägen. En bekant föreslog att jag skulle behålla frisörskynket på och käka yoghurt med bananbitar i, för hon trodde inte att jag skulle kunna få i mig något "stabbigare" än så. Ligger en poäng i det... Har redan svårt att äta när det är 12 dagar kvar

Har alla ni, eller har ni för avsikt att, träna i kyrkan med hela brudföljet innan? Och i så fall när?

• Miscpony

Ja, nu får vi passa på att skriva som blådårar när det är så kort tid kvar...

Som jag gnällt om i andra trådar tog jag nästan till lipen hos sömmerskan igår, då både kjol och topp fortfarande är för små och hon vägrar lyssna på mina åsikter utan bara protesterar vad jag än säger. "Nej, du kan tappa toppen" och "du kan knäppa upp kjolen under middagen, det kommer ingen att märka". Förtog mitt humör lite, men ikväll ska vi träffa prästen och då blir jag nog gladare igen... Hoppas jag!

Bara tio dagar kvar nu... Trodde aldrig jag skulle säga detta, men det ska faktiskt bli skönt när det är över!

• Miscpony

Det hoppas jag också för din skull, för det var inte skoj kan jag lova! Kan du inte höra med din sömmerska om du kan få den lite uttagen just kring magen, så du har lite svängrum för magen? Den kan ju växa ganska duktigt efter en rejäl bröllopsmiddag med tårta och grejer...

Undrar hur pass "bitchig" man kan bli om man inte är nöjd med slutresultatet, kan man be att få reducerat pris tro? Jag menar, man vill ju inte betala fullpris för en klänning man måste knäppa upp så fort man ska sätta sig ner!

• Miscpony

Inda: Vad tråkigt! Hoppas att du hinner göra eventuella justeringar på klänningen ändå...

Jag fick rådet av frissan att komma i en tröja man inte behöver dra över huvudet (kofta eller skjorta då), så fixar de smink och hår först, och påklädningen blir efter. Klart, hos fotografen kanska man inte vill springa runt i behå och trosor

• Miscpony

San Fransisco låter underbart!

Vi kör en budgetvariant och har hyrt en stuga i Falkenberg några nätter... Sen blir det Gekås på vägen hem

Det låter som om jag får ta i med hårdhandskarna nästa gång jag ska prova klänningen, om den fortfarande sitter för tajt. VÄGRAR äta bröllopsmiddag med uppknäppt kjol!

• Miscpony

Ja, vi var ju hos prästen i går och nu har jag skrivit ett utförligt schema för vad som händer FÖRE och UNDER vigseln. Det var ju en massa små pyttedetaljer att hålla reda på, t ex när brudtärnan ska ta brudbuketten, när hon ska lämna tillbaka den, vem som ska dela ut vigselprogram, hur vi ska kunna krångla oss in i vapenhuset utan att någon ser oss före vigseln etc. Och innan vigseln är det blomhämtning, fotografering och folk som ska hit och dit i olika bilar. En hel vetenskap!

Hur som helst: igårkväll blev jag riktigt nervös och nojig, gick och lade mig med svååår magsyreattack. Vi var tvungen att byta lokal till stora kyrkorummet också eftersom pianot står där. Är det någon mer som har fått stora nervskälvan och allvarligt funderar på vad du/ni gett er in på?

• Miscpony

Inda: Kan du inte lämna in den för pressning hos någon duktig sömmerska?

• Miscpony

Vår krögare erbjöd sig att fixa musik till festen (han är toppen!). Vi kom fram till att en mix med övervägande 60-talsmusik och "mjukpop" (hm) kunde passa med tanke på att det är många 40-talister på festen, och att vi som är lite yngre också uppskattar sån musik. Helst skulle vi ju vilja ha Iron Maiden och Backyard Babies, man ibland får man anpassa sig till den grå massan

• Miscpony

Det bästa är Vikingarna på tyska (de skulle tydligen lanseras i Tyskland en gång i tiden, de tänkte väl att kan David Hasselhoff så kan vi )

"Wir tanzen in der heissen Sand..." Haha, verkligen roligt att lyssna på! Och samtidigt plågsamt!

• Miscpony

Soon-fruL:

Sök på "die Wikinger" för att ladda ner, det är deras artistnamn i Tyskland

Kvar att göra... Jaa, eftersom min brudklänning FORTFARANDE satt piss så ska jag (förhoppningsvis) hämta den på torsdag. Sedan är det lite smådetaljer:
    - Se till att någon duktig person knyter brudföljets samtliga slipsar
    - Göra klart gästboken
    - Hämta ut näbbens hyrkläder
    - Betala blommor och tårta
    - Göra nytt körschema för dagen (Det gamla håller inte)
    - Meditera (annars kommer mina nerver att självdö innan lördag)
    - Betala musikerna
    - Städa huset så det är riktigt fint när vi kommer hem från festen
    - Fixa fast lösnaglarna (kvällen innan)
    - Slinga håret
    - Bränna cd:n som ska bli morgongåva till blivande maken
    - Fixa "matsäck" till frisören
    - Skriva ut vigselprogrammen
    - Lämna in klänningar till frisören
    - Köpa caketopper

Osv osv. Har en bestämd känsla av att jag missat en hel del väsentligt. Varför är det så mycket jobb för en enda dag? :-]

• Miscpony

Om nervositet: Svar JA...

Går och mår småilla nästan hela tiden. Stressar. Tänker på förberedelserna, fixar och donar, planerar och muttrar. Sambon går och pysslar, visslar, tittar på TV och är som vanligt medan jag är totalstirrig. Känns som ombytta roller, på nåt sätt, det brukar vara han som är nervös när det är mycket folk och stora händelser på gång.

Men jag börjar varva ner nu, har ju trots allt en veckas semester att se fram emot innan det är dags. Det gäller att försöka tänka positivt, eller hur, tjejer?

• Miscpony

Usch, trist att ha en diger att göra-lista när man är sjuk... Jag tycker det är tillräckligt jobbigt att vara frisk och ha allting hängande över mig...

Nytt på strulfronten: Tvärt emot vad prästen sagt var kyrkan stängd i går när vi skulle öva. Gah! Och idag ringde killen som ska sjunga solosång och berättade att han drabbats av någon slags halsinfektion, och var osäker på om han kunde sjunga... Den låt jag drömt om att ha på mitt bröllop i snart 10 år blir med andra ord sannolikt inte framförd. Trist. Men med tanke på detta + den sabla klänningen som jag ska "slutprova" för fjärde gången i morgon känns det som om jag är glad om vi blir gifta över huvudtaget...

Goda nyheter dock! SMHI lovar sol och 22 plusgrader på lördag, hihi!

• Miscpony

Lite dålig aktivitet här ändå med tanke på att det bara är tre dagar kvar! Eller håller alla på med sista minuten-grejer så ni inte hinner hänga på BT?

• Miscpony

Lycka till tjejer, nu gäller det i morgon! Mina nerver verkat ha självdött, skönt! Nu kan jag koncentrera mig på att ha roligt i stället för att vara nervös.

Måste skynda mig att städa klart, sedan blir det turné för att fixa allt det sista... Bamsekramar och lycka till imorgon alla!

• Miscpony

Då var den bröllopsdagen över! Jag är galet nöjd med allt (underbar dag) men har fortfarande inte riktigt skakat av mig den där overklighetskänslan... Hoppas att det snart sjunker in att jag faktiskt numera är Fru Johansson

• Miscpony

Och hur gick det för er andra, förresten?

• Miscpony

Fotolänkar här? Snart? Jag har bara en bild på jpg än så länge (länken finns i topic "gifta-berättelser mm") men mer ska upp i nästa vecka! Är sååå spänd på att få se andras foton!

• Miscpony

Moulin: Justja, det var ni som var så dödligt snygga Fasen, jag blev totalt missnöjd över mina bröllopsbilder (lite väntat i och för sig), för jag tycker ju att jag mest liknar en påse nötter. Men jag lägger nog ut dem sedan ändå, klänningen och frisyren är jag i alla fall nöjd med...

Svar på tråden 10 juni!