• Moulin

10 juni!

Nu ni 10:e juni-brudar börjar det dra ihop sig. Hur känns det? Allt under kontroll? Med undantag från de sista två dagarna kommer vi förvisso ha rätt mycket att göra, men inte så att det känns panikartat än. Börjar fundera på vad jag missat?

• Svar på tråden 10 juni!
  • soon-fruL

Fast se det som så, vilken tur de har som får äran att passa er goa hund. Det är inte vem som helst som skulle bli anförtrodd att ta hand om våra raringar.
    fast jag förstår vad du menar, man vill ju helst inte skapa problem för folk..

I helgen ska vi bränna skivor till festen. Hur mycket "snällare" låtar måste man ha för de äldre som också vill dansa fast helt inte till typ metallica?

• pinkdiamond

Jag tycker också att det där med musik är svårt. Vi har nog tagit en del snälla låtar, fast det är ändå sånna som de yngre känner igen också. Både jag och min sambo gillar en del countrymusik så vi har med några sånna också, vilket är rätt lugna låtar att dansa "styrdans" till.

• soon-fruL

Ja det är inte helt lätt med musik. Killarna i vårt gäng är inte så dansanta så det blir svårt att få dom att dansa styrdans, särskilt om det är till musik de inte brukar lyssna på, vilket det ju blir till styrdans.
    Har försökt ta lite som de flesta kan känna igen eller alla i alla fall skratta åt. Texterna till dansbanslåtar eller 50-tals dängor är skitkul ibland.

• Miscpony

Vår krögare erbjöd sig att fixa musik till festen (han är toppen!). Vi kom fram till att en mix med övervägande 60-talsmusik och "mjukpop" (hm) kunde passa med tanke på att det är många 40-talister på festen, och att vi som är lite yngre också uppskattar sån musik. Helst skulle vi ju vilja ha Iron Maiden och Backyard Babies, man ibland får man anpassa sig till den grå massan

• soon-fruL

Ja man får lov att anpassa sig. Jag tror inte riktigt att min fri-religösa moster skulle överleva om vi hade "the number of the beast" som brudvals!:D men vi skulle gilla det.
    Vi hade också tänkt ha lite 50-60 tal, lite country men även faktiskt lite dansband. Jag skrattar så jag kiknar åt typ vikingarna. Min sambo tycker bara att det är dåligt dock...

• Miscpony

Det bästa är Vikingarna på tyska (de skulle tydligen lanseras i Tyskland en gång i tiden, de tänkte väl att kan David Hasselhoff så kan vi )

"Wir tanzen in der heissen Sand..." Haha, verkligen roligt att lyssna på! Och samtidigt plågsamt!

• soon-fruL

fasiken
    Vikingarna på tyska. det har jag helt missat. Hans smöriga röst och sen tyska, jag skulle kissa på mig! Ska se om jag kan ladda ner det.
    har du fler tips? Behöver inte direkt vara kul så att man skrattar men sånt som kan tänkas passa flera generationer.

• Lilla Svartsmurfan

pickdiamond

det finns hundpensionat... det är inte världens billigaste lösning, men man åker ju bara på bröllopsresa en gång.... letar man lite kan man hitta RIKTIGT trevliga små ställen!

Det beror ju på vad du har för hund och hurdan den är i sitt lynne samt var ni bor, men ibland finns det äldre människor som har varit hundägare, men nu inte orkar längre, och som med glädje passar hund ett par veckor på sommaren....

• Lilla Svartsmurfan

sorry pinkdiamond, jag läste slarvigt på ditt nick!

• soon-fruL

vad har ni andra som gifter er den 10:e juni kvar att fixa? Vi ska:
    -bestämma bukett
    -bränna festskivor
    -göra klart sista sidan till festprogrammet vilket är bordsplacering och info om gästerna
    -hämta ringarna
    -göra upp detaljschema för dagen
    -göra sista arr med fotografen

oj vad mycket det blev och jag har säkert inte fått emd allt

Svar på tråden 10 juni!